• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403032113688
  • خبرنگار : 50649

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

فردی را انتخاب کنیم نقاط قوت شهید جمهور را الگوی خود قرار دهد

 فردی را انتخاب کنیم نقاط قوت شهید جمهور را الگوی خود قرار دهد

ایسنا/فارس رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان فارس با اشاره به در پیش رو بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور آینده باید تمام نقاط قوت ریاست جمهوری‌های گذشته، خصوصاً شهید جمهور را الگو قرار بدهد و این نقاط قوت را تقویت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به اینکه معیار و ملاک اصلی برای انتخاب یک رئیس جمهور چیست، گفت: خوشبختانه در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری، معیارهای مهم و ملاک‌های بسیار دقیقی مورد توجه قرار گرفته است و همچنین در چارچوب قوانین هم معیارهایی ذکر شده است.

وی شاخصه‌های ریاست جمهوری را برشمرد و بیان کرد: رئیس جمهور باید به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد کامل و راسخ داشته باشد و بداند در چارچوب قوانین و مقررات نظام اسلامی باید قدم بردارد، خدمت کند و مسئولیت را به عهده بگیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس افزود: ولایت‌مداری و توجه به فرامین و منویات مقام معظم رهبری و دغدغه‌های ایشان از معیارهای دیگر ریاست جمهوری است.

وی با برشمردن خصوصیات مثبت شهید آیت‌الله رئیسی، اضافه کرد: همانند شهید جمهور که با حضور در بین آحاد مردم دل‌ها را به خود جذب کرد، فرد منتخب باید در بین مردم حضور مستمر داشته باشد، از دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و مشکلات مردم مطلع شود. توانایی، تدبیر و مدیریت لازم برای حل مشکلات را داشته باشد و دغدغه اولش دغدغه مردم باشد.

ملک مکان ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید سیاست خارجه را طوری تنظیم کند تا هیچ‌گونه خدشه‌ای به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد نشود. منافع کشور اسلامی از دست نرود و کشور تضعیف نشود و در بعد بین‌المللی باید قاطع، صریح، روشن و شجاعانه عمل کند.

وی به طور خلاصه ولایت‌مداری، توانمندی، مردمی، قدرتمندی و خستگی‌ناپذیر بودن را از دیگر معیارهای ریاست جمهور آینده دانست و افزود: فرد منتخب باید شجاع، مدیر و مدبر باشد، همچنین دارای وزرای توانمند و قوی باشد تا بتواند کشور را به بهترین نحو اداره کند. او باید توانایی مبارزه با فساد را داشته باشد و معیشت و اقتصاد مردم را از اولویت‌های مهم دولت خود بداند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در ادامه در پاسخ به اینکه چگونه رئیس‌ جمهور آینده می‌تواند مسیر شهدای خدمت را ادامه دهد، گفت: هر رئیس جمهوری که در ایران خدمت کرده است، نقاط ضعف و نقاط قوتی داشته است. بعد از رهبر معظم انقلاب، بیشترین نقاط قوت را شهید رئیسی داشت. ایشان در این مدت کوتاه خدمت، خدمات بسیار ارزنده‌ای را در کارنامه خود ثبت کرده است که می‌توان به پرداخت بدهی‌های کشور، راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، حضور مستمر در بین مردم، اخلاص، صداقت و خستگی ناپذیر بودن را برشمرد.

وی ادامه داد: فرد منتخب باید نقاط قوت رئیس جمهورهای گذشته، خصوصاً آیت‌الله رئیسی را الگوی خود قرار بدهد و آن‌ها را تقویت کند، همچنین باید نقاط ضعف دولت‌های گذشته را بشناسد و آن‌ها را جبران کند.

تأثیر حضور در انتخابات

ملک مکان با تأکید بر حضور در انتخابات پیش‌رو افزود: حضور حداکثری مردم موردی است که باید به آن بسیار توجه کرد. این حضور نشانه پشتیبانی از ریاست جمهوری و در واقع نوعی رفراندوم برای نظام محسوب می‌شود. حضور حداکثری مردم، اعلام و تأیید نظام حاکمیت موجود در کشور و همچنین پشتیبانی از ریاست جمهوری است.

وی ادامه داد: قطعاً رئیس جمهور با پشتیبانی مردم، با قوت و قدرت بیشتری می‌تواند در مجامع بین‌المللی از منافع ایران اسلامی دفاع کند و اجازه ندهد که دشمن به خاک کشور ما طمع کند و با تبلیغات بسیار مردم را دلسرد کنند.

ملک مکان تصریح کرد: مردم با حضور شهید آیت‌الله رئیسی، تجربه یک رئیس جمهور مردمی و دلسوز را داشتند که برای رفع مشکلاتشان شب و روز نمی‌شناخت و پشت صندلی ریاست ننشست، بلکه در دورترین نقاط کشور حضور پیدا کرد.

وی افزود: به یاری خدا در امتحان بزرگی که پیش روی ماست، سربلند بیرون می‌آییم. ما وظیفه داریم و البته حق خودمان می‌دانیم که با تحقیق و بررسی بهترین انتخاب را داشته باشیم تا ان‌شاءالله در رأس قوه مجریه توانمندترین فرد قرار بگیرد.

ملک مکان با تأکید بر مشکلات جهان اسلام و جبهه مقاومت، افزود: رئیس جمهور آینده باید به جبهه مقاومت توجه ویژه داشته باشد و در مقابل استکبار جهانی محکم، استوار و شجاع بایستد.

وی با بیان توقعات مردم از ریاست جمهوری، گفت: توقع داریم رئیس جمهور منتخب، مردم را فراموش نکند؛ دلسوز و صادق باشد و از خط ولایت خارج نشود؛ همگام و همراه با ولایت باشد؛ با سایر روسای قوا تعامل برقرار کند و با همفکری و مشورت کارشناسان، اندیشمندان و همه دلسوزان، مشکلات کشور را بررسی کند، راهکار ارائه دهد و برای حل آن‌ها قدم بردارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha