• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032013469
  • خبرنگار : 71661

اعتراض روسیه به بازدید هیئت ارمنستان از اوکراین

اعتراض روسیه به بازدید هیئت ارمنستان از اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن اعلام اعتراض خود نسبت به بازدید هیئتی از مقامات ارمنستان از شهر بوچا در اوکراین، این اقدام ایروان را غیردوستانه توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت از نظر مسکو، سفر هیئتی از ارمنستان به شهر بوچا در اوکراین، یک اقدام غیردوستانه است.

زاخارووا در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه روسیه منتشر شد، گفت مسکو سفر مقامات ارمنستان به اوکراین را یک اقدام غیردوستانه از سوی دولت این کشور قلمداد می‌کنند.

اخیراً هیئتی از مقامات ایروان از بوچا بازدید کرده و حمایت ارمنستان از اوکراین در برابر «حمله روسیه» را اعلام کردند.

در هفته‌های نخست جنگ اوکراین، نیروهای روسیه شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف را تحت کنترل درآوردند. پس از خروج نیروهای روسیه از این منطقه، کی‌یف آن‌ها را به کشتارجمعی غیرنظامیان و جنایت جنگی متهم کرد، اتهامی که مسکو آن را رد کرده است.

زاخارووا همچنین با اشاره به اینکه هیئت اعزامی ارمنستان در این بازدید کمک‌های به نیروهای مسلح اوکراین ارائه کرده‌اند، گفت: «ما دراین‌رابطه یک یادداشت اعتراضی به وزارت خارجه ارمنستان ارسال کرده‌ایم.»

از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در ۱۹۹۱، ایروان و مسکو متحدان نزدیکی بودند و ارمنستان میزبان یک پایگاه نظامی روسیه است. اما در یک سال گذشته و با مسلط‌شدن جمهوری آذربایجان بر قره‌باغ کوهستانی در حمله‌ای کوتاه و سریع، روابط مسکو و ایروان به تیرگی گراییده است.

قره‌باغ منطقه‌ای است واقع در خاک جمهوری آذربایجان که تا چندی پیش اکثر ساکنان آن ارمنی‌تبار و به دولت ایروان نزدیک بودند. باکو در سپتامبر ۲۰۲۳ با حمله‌ای ناگهانی به این منطقه، دوباره کنترل قره‌باغ را در دست گرفت و تقریباً تمام ساکنان محلی آن به ارمنستان گریختند. ایروان مدعی است که روسیه در جریان این درگیری‌ها حمایت کافی را از ارمنستان به عمل نیاورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha