• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403032012715
  • خبرنگار : 50455

استاندار قم:

فرزند پرورش یافته در مکتب اهل بیت(ع) یک کانون فرهنگی است

فرزند پرورش یافته در مکتب اهل بیت(ع) یک کانون فرهنگی است

ایسنا/قم استاندار قم گفت: فرزند تربیت شده در مکتب اهل بیت(ع) خود یک کانون فرهنگی است و اگر فرزندان با آموزه‌های دینی تربیت و پرورش یابند، کمترین هزینه و بیشترین بهره را برای جامعه اسلامی به ارمغان خواهند آورد.

سیدمحمد آقامیری در دومین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت که شامگاه گذشته ۱۹ خردادماه در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، بیان کرد: ماه ذی‌الحجه از بسیاری جهات برای همگان قابل استفاده است و توجه به الگوهای زندگی در این ماه همچون ازدواج حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) از فیوضات ویژه این ماه است.

استاندار قم تاکید کرد: الگوی اولیه زندگی شیعیان باید مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع) باشد و در نوع و شیوه زندگی کردن، چگونه همدلی کردن و خوب زندگی کردن تلاش کرد و فرزندان خود را مطابق با مکتب اهل بیت(ع) تربیت کرد.

وی عنوان کرد: فرزند صالح، نعمت است و اگر تربیت متناسب با مکتب الهی باشد، این نعمت تکمیل خواهد شد و اگر فرزندان با آموزه‌های دینی بزرگ شوند، کمترین هزینه و بیشترین بهره را برای جامعه خواهند داشت.

آقامیری اظهار کرد: فرزند تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) خود کانون فرهنگی است و آموزه‌های دینی در منزل را می‌تواند خودبه‌خود به نسل‌های بعدی منتقل کند.

وی عنوان کرد: در استان قم آنچه که مهم است جمعیت و جوانی آن است، چرا که فرمان مقام معظم رهبری است، بنابراین به‌طور ویژه باید در این مورد کوشش کرد.

آقامیری ادامه داد: بیشترین نقش را باید پدر و مادر در تربیت مکتبی برای بچه‌ها ایفا کنند و فرزندی که به جامعه تحویل می‌دهند در همه ابعاد شخصیتی زبانزد و الگو باشد و آن وقت است که پدر و مادر احساس لذت می‌کنند.

استاندار قم بیان کرد: نهال هر چه بزرگتر شود، امکان شکل‌گیری کمتری دارد و ابتدا به ساکن باید روی آن کار کرد و در این حین تربیت و احساس مادری نقش بسزایی دارد، چرا که گاهی اوقات حکم پدری کارساز نیست، ولی احساس مادرانه ممکن است مسیر زندگی را عوض کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha