• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031811573
  • خبرنگار : 71145

اذعان سرهنگ ذخیره ارتش اشغالگر به هوشمندی حزب‌الله لبنان در حملات

اذعان سرهنگ ذخیره ارتش اشغالگر به هوشمندی حزب‌الله لبنان در حملات

یک سرهنگ ذخیره در ارتش اشغالگر از شکست این ارتش در بازدارندگی حزب‌الله لبنان صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، کوب مروم، سرهنگ ذخیره ارتش اشغالگر تاکید کرد که حزب‌الله «به روشی بسیار هوشمندانه با استفاده از وسایلی که شناسایی و رهگیری برای ارتش دشوار است، آتش را در جبهه شمالی فعال می‌کند».

مروم در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی افزود: این مشکل راهبردی راه‌حلی ندارد، زیرا فعال‌سازی آتش توسط ارتش حزب‌الله را متوقف نمی‌کند.

وی ادامه داد: «اسرائیل در روزهای اخیر در وضعیت تشدید خطرناکی قرار داشته است و آنچه بیش از همه ما را خشمگین می‌کند، تصویر آتش‌سوزی کریات شمونه است، در حالی که متولا و کریات شمونه مانند شهرهای ارواح به نظر می‌رسند و اسرائیل در یک شکست اداری و رهبری که خطرناک‌ترین است، قرار دارد.»

مروم خاطرنشان کرد: آن صحنه‌ها منجر به بحثی در کابینه شد که ماه‌ها در مورد این واقعیت تلخ بحثی صورت نگرفته بود زیرا نه رویکردی، نه امیدی، هیچ‌ چیزی وجود ندارد.

در همین زمینه، یارون اشنایدر، خبرنگار امور عربی کانال ۱۲، تاکید کرد حزب‌الله «با هر کاری که ارتش اسرائیل انجام می‌دهد منصرف نمی‌شود».

یونا یاهاو، رئیس شهرداری حیفا نیز به وضعیت امنیتی اشاره کرد و گفت: «وضعیت جنگ خواب را از چشمان ما می‌گیرد.»

یونا یاهاو در مورد خطرات جنگ گسترده با لبنان افزود که شهرک نشینان در حیفا «بر اساس انتظارات برای چهار روز متوالی در اتاق‌های مستحکم خواهند ماند.»

همچنین به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین عاموس هرئیل تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص اعلام کرد: جنگ با حزب‌الله چالشی بزرگ برای جبهه داخلی به شمار می‌رود چرا که منطقه شمالی و مرکزی با تهدید بی‌سابقه‌ای مواجه خواهند شد.

وی افزود: با ورود به نهمین ماه جنگ دریافت هر گونه خبر خوبی دشوار است زیرا اظهارات روز افزون و مختلف مسؤولان امنیتی و نظامی در ۲ هفته گذشته اشاره به آن دارند که اسرائیل به سمت شکستی چند وجهی در حال حرکت است.

هرئیل ادامه داد: اسرائیل از جنبه استراتژیک در تمام عرصه‌ها دچار مشکل شده که مهمترین و گسترده‌ترین آنها درگیری با حزب‌الله لبنان است چرا که در برابر خطر شعله‌ور شدن آتشی وسیع قرار گرفته است، این آتش می‌تواند تمام اتفاقات گذشته را کوچک و بی‌اهمیت نماید.

این تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد توافق تبادل اسرا با حماس دوباره دچار بحران شده و این پس از آن اتفاق افتاده که تصور می‌شد سخنرانی جو بایدن در این خصوص راهگشا باشد.

هرئیل گفت: عملیات نظامی در نوار غزه که هم اکنون در رفح متمرکز شده پیروزی در آینده قابل پیش بینی را محقق نخواهد کرد.

روز گذشته ایهود المرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد حزب‌الله لبنان می‌تواند صدماتی به رژیم اشغالگر وارد کند که تاکنون شاهد آن نبوده است.

المرت در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود راه پایان دادن به جنگ از مذاکره با لبنان و میانجیگری آمریکا و فرانسه عبور می‌کند، اما افراطی‌های دولت نتانیاهو به دنبال جنگ هستند.

تامر هایمن فرمانده سابق اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی (آمان) در این خصوص تاکید کرد تحولات مناطق شمالی بسیار خطرناک است و مهاجرت شهرک نشینان از این مناطق بزرگترین دستاورد برای حزب‌الله به شمار می‌رود.

وی در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: تمام اسرائیل زیر آتش حزب‌الله است چرا که مقامات سیاسی می‌خواهند با قاطعیت با حزب‌الله برخورد کنند.

این اظهارات در پی افزایش گستره عملیات‌های نظامی حزب‌الله علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌های مناطق شمالی اراضی اشغالی انجام شده است به طوری که حزب‌الله با عملیات‌های جدید خود صدمات زیادی به ارتش رژیم اشغالگر وارد کرده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha