• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403031711055
  • خبرنگار : 50290

سمینار روز جهانی آرشیو در فریدونشهر برگزار می‌شود

سمینار روز جهانی آرشیو در فریدونشهر برگزار می‌شود

ایسنا/اصفهان همزمان با «روز جهانی آرشیو و هفته بین‌المللی بایگانی» سمیناری با هدف پرداختن به اهمین و ارزش آرشیوها و بایگانی‌ها در فریدون شهر اصفهان برگزار می‌شود.

در بخشی از این سمینار یک‌روزه که در آن، اهمیت و ارزش آرشیوها و بایگانی‌ها در پاسخگویی، شفافیت، دموکراسی، میراث فرهنگی، حافظه تاریخی و هویت برای دولت‌ها و شهروندان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، پیشکسوتان، صاحب‌نظران و پژوهشگران حوزه آرشیو به ارائۀ مباحث مرتبط با روز جهانی آرشیو و هفته بین‌المللی بایگانی می‌پردازند.  

علی ططری، پژوهشگر و استاد دانشگاه و مدیر گروه مطالعات اسناد و موزه کتابخانه مجلس شورای اسلامی، به ارائۀ مقالۀ خود با موضوع «اهمیت اسناد و تجربه نگاری محلی در حفظ هویت ملی» می‌پردازد. در بخش دیگر، موضوع «پژوهشگر و رییس مرکز اسناد و گنجینه های صنعت نفت» توسط فاطمه ترکچی ارائه می‌شود.

اسدالله عبدلی آشتیانی، پژوهشگر و مولف حوزه اسناد تاریخی نیز موضوع «ساختار و مردم شناسی عقدنامه های عصر قاجار» را بررسی خواهدکرد و غلامرضا عزیزی، رئیس پژوهشکده اسنادملی به ارائۀ سخنرانی خود با مبحث «روز جهانی آرشیو ضرورت و اهمیت» خواهد پرداخت.

مسئلۀ «جامعه و آرشیو» توسط رضا فراستی، محقق حوزه اسناد و مدیر پیشین اطلاع‌رسانی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران بررسی می‌شود، و دکتر بهزادی نیز موضوع «فرامین القاب و جایگاه آن در آرشیو» را ارائه خواهدکرد. سخنرانی و ارائۀ مقالۀ حامد ایرانشاهی، مدیرکل پیشین اطلاع رسانی آرشیوملی ایران نیز دربارۀ «دیپلماسی آرشیوی» خواهدبود.

‌رونمایی و معرفی یک سند تاریخی-آرشیوی مرتبط با تاریخ فریدونشهر، رونمایی و معرفی یک سند و قباله ازدواج نفیس ، رونمایی و معرفی  ترجمه کتاب سفرنامه امباکو چیلیدزه، برنامه موسیقی فولکلور سنتی، و همچنین گشایش نمایشگاه اسناد با موضوع نفایس آرشیو، قباله‌های ازدواج آرشیوی، قباله های ازدواج محلی، اسناد مدیریت شهری و توسعه فریدونشهر و نیز عکس‌ها و تصاویر تاریخی، از دیگر بخش‌های سمینار یک‌روزۀ «روز جهانی آرشیو و هفته بین‌المللی بایگانی» است که شنبه (۱۹ خردادماه) در خانه موزه شهر (فریدونشهر) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha