• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403031710959
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

وزیر بهداشت تاکید کرد

لزوم ارتقای روزافزون امکانات و تجهیزات امدادی و اورژانسی در کشور

لزوم ارتقای روزافزون امکانات و تجهیزات امدادی و اورژانسی در کشور

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم ارتقای روز افزون امکانات و تجهیزات امدادی و اورژانسی در کشور، گفت: اورژانس جمهوری اسلامی ایران باید به سمت مرجعیت علمی حرکت کند و در منطقه حرف اول را بزند.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در آیین بهره برداری از ناوگان موتورلانس اورژانس تهران، بزرگ‌ترین انبار پشتیبانی کشور در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و اتاق هدایت عملیات بحران (EOC)، گفت: عملکرد ما در تاریخ موثر است، بنابراین باید به گونه ای اقدام و عمل کنیم که کارنامه ای ارزشمند برجای گذاریم. 

وی افزود: پرسنل اورژانس در سخت ترین شرایط به خدمتگزاری مشغولند و هدف آنان کسب رضای خداوند است چراکه خدمت عاشقانه با مادیات جبران نمی شود.

عین‌اللهی با اشاره به رویکرد مردمی و تلاش های خالصانه شهید دکتر رییسی در پیشرفت کشور، خطاب به مدیران و کارکنان اورژانس، بیان کرد: شما پرسنل اورژانس دولت شهید دکتر رییسی هستید و باید راه و مکتب ایشان را ادامه دهید.

وزیر بهداشت با تاکید بر حرکت کشور به سمت مرجعیت علمی، گفت: اورژانس جمهوری اسلامی ایران باید به سمت مرجعیت علمی حرکت کند و در منطقه حرف اول را بزند. اورژانس مانند یک دانشگاه است چراکه پرسنلش باید به تمامی اطلاعات در مورد بیماری‌ها، سوانح، وقایع و آسیب دیدگی‌ها دسترسی و آگاهی داشته باشند. 

عین‌اللهی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اکنون مورد توجه کشورهای جهان اسلام قرار دارد، تاکید کرد: اورژانس کشورمان باید هم از لحاظ سخت افزاری و هم از حیث نرم افزاری با شایستگی‌های جمهوری اسلامی ایران برابری کند. 

لزوم ارتقای روزافزون امکانات و تجهیزات امدادی و اورژانسی در کشور

وی افزود: ایران کشوری چهار فصل و پر از حوادث و بلایای طبیعی است؛ بنابراین ضرورت دارد که امکانات و تجهیزات امدادی و اورژانسی در کشورمان روز به روز ارتقا یابد، در این زمینه آموزش، کسب تجربه و تقویت روابط دیپلماسی در حوزه اورژانس، مهم است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ادامه همچنین دکتر جعفر میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور ضمن تشریح گزارشی از اقدامات سازمان اورژانس در دولت سیزدهم، از تقویت و تکمیل زیرساخت های اورژانس در نقاط مرزی به منظور خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی، خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha