• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403031710875
  • خبرنگار : 50136

دومین نشست اقتصادی استانداران استانهای مرزی ایران با کردستان عراق امروز برگزار می‌شود

دومین نشست اقتصادی استانداران استانهای مرزی ایران با کردستان عراق امروز برگزار می‌شود

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دومین نشست اقتصادی استانداران استانهای مرزی ایران با اقلیم کردستان عراق فصل نوینی از روابط دوستانه دوطرف را رقم خواهد زد.

محمد صادق معتمدیان همراه با استاندار اربیل در کنفرانس خبری که با حضور خبرنگاران شبکه های تلویزیونی اقلیم کردستان عراق و خبرگزاری صداوسیما ایران برگزار شد با بیان این مطلب گفت: این نشست فرصتی است برای رفع موانع که بر سر راه روابط اقتصادی، تجاری و بازرگانی دو طرف وجود دارد. 

وی با اشاره به تلاش مسئولان استانهای مرزی ایران در آذربایجان غربی‌، کردستان و کرمانشاه با مسئولان اقلیم کردستان عراق در سه سال گذشته برای توسعه همکاری‌ها و افزایش ۲۵۰ درصدی ترانزیت‌، رشد ۴۰ درصدی صادرات و افزایش تردد مسافری را از پیامدهای مثبت این روابط دوستانه برشمرد. 

وی افزود: ظرفیت های بالقوه زیادی برای همکاری داریم که می‌تواند در صورت استفاده از آنها نه تنها اوضاع اقتصادی مردمان دو طرف را بهتر کرد بلکه زمینه ساز پیوندهای فرهنگی ومذهبی بیشتری هم شد. 

رئیس هیئت ایرانی در این نشست اقتصادی اقلیم کردستان عراق را دوست و برادر خواند و گفت: ما در روزهای سخت دیکتاتوری رژیم بعث وجنایاتش بر علیه مردم کرد که نمونه بارز آن فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه در کنار مردم این منطقه بودیم و مردم هرگز دلاورمردی سردار شهید قاسم سلیمانی را در بیرون کردن گروهک تکفیری داعش را از شهرهای کردنشین عراق فراموش نمی کنند. 

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به تهران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و شهید جمهور رئیسی، آن را نشان از روابط دیرینه دوطرف دانست و افزود: ما با هم مرزهای خواهیم ساخت که قدم به قدم آن بذر دوستی ومحبت کاشته شده است. 

استاندار اربیل نیز در این کنفرانس خبری بر عزم جدی اقلیم کردستان عراق بر توسعه روابط همه جانبه با ایران تاکید کرد وگفت: در نشست ۱۷ خرداد نقاط مثبت روابطمان را تقویت و برای رفع مشکلاتمان برنامه های جدیدی طراحی خواهیم کرد. 

امید خوشناو، روابط ایران با اقلیم کردستان ایران را دوستانه و بر پایه احترام دانست و افزود: ما دردهایمان و شادیهایمان مشترک است و ریشه هایمان در یک فرهنگ ومذهب است. 

وی از تقویت مناسبات اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: اراده دو طرف بر توسعه همکاری‌های اقتصادی‌، تجاری‌، بازرگانی و سیاسی و فرهنگی است و در راه رسیدن به اهدافمان ثابت قدم هستیم. 

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان‌غربی، دومین نشست اقتصادی استانداران استانهای مرزی ایران با اقلیم کردستان عراق امروز ۱۷ خرداد ماه در اربیل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha