• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031610806
  • خبرنگار : 71621

کاخ سفید گزارش وال استریت ژورنال درباره زوال عقل بایدن را رد کرد

کاخ سفید گزارش وال استریت ژورنال درباره زوال عقل بایدن را رد کرد

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه از گزارش وال استریت ژونال درباره با زوال عقل جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری اکسیوس به نقل از بیتس در نوشت: کمی تعجب‌آور که وال استریت ژورنال گمان می‌کند زمانی که جمهوری‌خواهان کنگره همان ادعاهای دروغینی که سال‌ها در فاکس نیوز مطرح کرده بودند را به آن‌ها می‌گویند، خبر داغی را منتشر کرده است. تنها کسانی که با این داستان به دنبال بدنام کردن رئیس‌جمهور هستند همان‌هایی هستند که از افشای نام‌شان می‌ترسند؛ به علاوه یک دروغگوی ثابت شده.

بر اساس گزارشی وال استریت ژورنال، زوال شناختی بایدن به وضوح آشکار شده و این مساله کسانی را که در ماه‌های اخیر با این فرمانده کل قوای ۸۱ ساله تعامل داشته‌اند، نگران کرده است.

برخی از ۴۵ قانونگذار و کارمند جمهوری‌خواه و دموکرات که با وال استریت ژورنال مصاحبه کردند، رئیس‌جمهوری را فردی توصیف کردند که در طول جلسات آنقدر آرام صحبت می‌کند که شرکت‌کنندگان برای شنیدن او با مشکل مواجه هستند. برخی دیگر می‌گویند رفتار و درک بایدن از جزئیات سیاست، روز به روز متفاوت است و او اغلب به یادداشت‌ها تکیه می‌کند و در کنفرانس‌ها به دستیارانش متوسل می‌شود.

یکی از افرادی که در جریان مذاکرات انتقادی درباره بودجه کنگره برای کمک به اوکراین در ژانویه با رئیس جمهور دیدار کرد، به وال استریت ژورنال گفت: «نمی‌توانید آنجا باشید و احساس ناراحتی نکنید. من فقط همین را می‌گویم.»

برخی دیگر از حاضران به یاد دارند که حدود ۱۰ دقیقه از ورود بایدن به اتاق گذشت تا جلسه شروع شود، و وقتی این کار را انجام داد، از کارت‌های یادداشت برای بیان نکات واضح استفاده کرد که قبلاً درباره آنها توافق شده بود؛ شرکت کنندگان به سختی می‌توانستند صدای او را بشنوند.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: «او در بسیاری از گفتگوها نیست»، رئیس‌جمهور حتی از کارکنان خود خواسته است به برخی از سوالاتی که مستقیماً برای او مطرح شده پاسخ دهند. در پیگیری‌های فوریه با مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، این جمهوری‌خواه لوئیزیانا نگرانی خود را در مورد سیاست صادرات گاز مایع و نگرانی از اینکه این کار به نفع روسیه باشد، به رئیس‌جمهور ابراز کرد. بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد بایدن نمی‌دانست که این سیاست واقعاً مؤثر است و به دروغ ادعا می‌کرد که «فقط در حد یک بررسی» است. به گفته افرادی که شاهد بودند، این مکالمه جانسون را «ناراحت» کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha