• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403031610520
  • خبرنگار : 50599

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

استفاده از سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریا محور در چابهار راهگشا است

استفاده از سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریا محور در چابهار راهگشا است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: استفاده از سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریا محور در بندر اقیانوسی چابهار می‌تواند بسیار راهگشا باشد و نقش مهمی در توسعه سواحل بلوچستان ایفا کند.

حمیرا ریگی امروز چهارشنبه 16 خرداد در دیدار با مشاور وزیر سمت و دبیر شورای عالی اقتصاد دریا محور گفت: امروز از آن فرصت‌ها و لحظات ارزشمندی است که سازمان منطقه آزاد چابهار با حضور مسوولان کشوری بتواند باعث تحولی در این منطقه استراتژیک کشورمان در روزهای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» بتواند موثر باشد.

وی گفت: برگزاری جلسه‌ با هدف توسعه اقتصاد دریا محور بسیار مهم است چرا که همه کشورهای توسعه یافته چه کشورهای توسعه یافته صنعتی چه آنانی که در حال توسعه هستند معمولاً اگر دقت بکنیم یا به دریا وصل هستند یا عمدتاً از مسیر دریا توانسته‌اند به توسعه اقتصادی دست پیدا کنند.

وی بیان کرد: ظرفیت‌ها و نعمت‌های خدادادی در دریا وجود دارد که این نعمت‌ها در دریا در واقع مغفول مانده است و باید سعی بکنیم از حالت بالقوه به حالت بالفعل تبدیل شوند تا بتوانیم شتاب بیشتری به توسعه اقتصادی کشور بدهیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: به این هم باور داریم که توسعه توسعه اقتصادی کشور بدون در نظر داشتن اقتصاد دریا محور امکان‌پذیر نخواهد بود، لذا پرداختن به این موضوع برای رسیدن به توسعه اقتصادی شتاب بیشتری را باعث خواهد شد.

ریگی گفت: خوشبختانه کشور جمهوری اسلامی ایران هم از سمت شمال و هم از سمت جنوب به دریا دسترسی دارد و دارای ظرفیت‌های فراوانی است که ما به واسطه این جغرافیا نعمت‌های خدادادی که کشور دارد می‌توانیم به توسعه بالایی در اقتصاد برسیم.

وی با اشاره به اینکه کمتر کشوری است که شرایط جغرافیایی مشابهی را داشته باشد، افزود: در واقع آنچه خوبان همه دارند ما در یک جا داریم و وقتی در مورد کشورهای مختلف جهان صحبت می‌شود و ظرفیت‌های آنها بررسی می‌شود مشاهده می‌کنیم که ایران ظرفیت‌های فراوانی را در یک جا دارد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایطی که الان کشورمان بعد از انقلاب اسلامی ایران به واسطه پایداری و استواری و اصرار بر عزت ملی خود و دفاع از مظلومان جهان و بالاخص جهان اسلام داشته است همیشه تحت تهدیدها و شرایط سخت بین المللی قرار گرفته است. لذا بحث جنگ اقتصادی برای همه ما یک واژه آشناییست.

وی ادامه داد: صاحبنظران می‌گویند که ‌برون رفت و کلید عبور از این رکود اقتصادی در واقع دریاست که این را هم خداوند نصیب ما ایرانیان نموده است و ان‌شاءالله بتوانیم در راستای تحقق اقتصاد پویا و مقاومتی در یک شرایط سخت جنگی، از طریق اقتصاد دریا محور توسعه را سرعت ببخشیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: یکی از موهبت‌ها در کشور ما که خداوند نصیب ما کرده است داشتن یک رهبر هوشمندی است که در حوزه‌های مختلف ۲۰ سال جلوتر از زمان خود و از ما مسئولین می‌اندیشند و راهبردهای تبیین شده ایشان می‌تواند راه را برای ما برای رسیدن به اهداف متعالی هموارتر کند.

ریگی افزود: در فصل جدید مدیریتی سازمان منطقه آزاد چابهار که همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ مقارن شد و مزین شده است به شعار زیبای جهش تولید با مشارکت مردم، با یک رویکرد توسعه محور و دیپلماسی اقتصادی با رهیافت لجستیکی و تقویت و توسعه اقتصاد دریا محور تلاش دارد تا بتوانیم موجبات شکل‌گیری هاب ترانزیتی و رویکرد برندسازی در فضای بین‌المللی بر مبنای جغرافیای راهبردی چابهار در مسیر جهانی شدن به عنوان یک بازیگر نوظهور در پهنه آسیا را ‌فعالیت کنیم و برای پیشبرد این اهداف و تحقق این رویکرد، همکاران وزارت صمت می‌تواند سهم بسزایی را بر عهده بگیرد.

وی گفت: با توجه به نگاه ویژه‌ای ‌که مقام معظم رهبری به این جغرافیا به عنوان یک منطقه راهبردی کشور داشتند و توجه ویژه‌ای را هم که رئیس جمهور فقید به بحث به این قسمت سرزمینی ایران داشتند، شاهد تحرکاتی از طرف دشمن در این منطقه بوده‌ایم که در ۱۶ فروردین متاسفانه حادثه تروریستی در این منطقه اتفاق افتاد که که در بیانیه دشمنان به صراحت هدف از این حادثه تروریستی را تلاش در راستای توقف توسعه این منطقه عنوان کرده‌اند

وی با بیان اینکه اما خوشبختانه این اتفاق حادثه یک عزم ملی اراده‌ای را بر مدیران و کارگزاران در همراهی با مردم در این منطقه فراهم نمود که شاهد حضور و برگزاری نشست‌های متعددی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بودیم، افزود: این اتفاق نه تنها باعث توقف توسعه نشد بلکه مانند کاتالیزوری سرعت رشد توسعه را بالا برد، چرا که ما در جلساتی که با وزیر صنعت و کشاورزی سریلانکا داشتیم و مذاکراتی که انجام شد از طرف کشور سریلانکا اعلام شد که دفتری برای منطقه آزاد چابهار در سریلانکا برای تقویت و توسعه روابط در اختیار این سازمان قرار گیرد.

وی ادامه داد: واین باعث شد که جلساتی با نماینده پارلمانی و مشاور رئیس جمهور به صورت آنلاین داشته باشیم و در همان جلسه دفاع موجه و قابل قبولی از طرف آن کشور برای توسعه و تقویت روابط دو کشور از طریق منطقه آزاد چابهار مطرح شد، علاوه بر این در رویداد ایران اکسپو 2024 در تهران و همایش همتایابی در قشم ما شاهد ترافیک حضور سرمایه‌گذاران در غرفه منطقه آزاد چابهار بودیم.

وی افزود: علاوه بر هیئت کشور سریلانکا، مذاکرات خوبی با وزیر اجتماعی کشور عمان، سرمایه‌گذاران کشور افغانستان، هیئت کشور بورکینافاسو، نایب رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان در این رویدادهای تجاری و اقتصادی انجام شد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: همچنین حضور هیئت عالی رتبه کشور ارمنستان و سایر کشورهای حاضر در رویدادهای چند ماه اخیر و حضور رئیس سازمان اوقاف دیران بانک‌های بزرگ‌ همه بعد از حادثه تروریستی ۱۶ فروردین اتفاق افتاد و این نشان دهنده عزم راسخ مسئولین و کارگزاران این نظام مردمی است.

ریگی اظهار امیدواری کرد که سفر مشاور وزیر سمت و دبیر شورای عالی اقتصاد دریا محور و هیئت همراه باعث خدمات خیر و عایدات خوب برای اقتصاد کشور و مردمان محجوب و سختکوش استان سیستان و بلوچستان و خصوصاً شهر بندری چابهار در بر داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha