• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۲:۲۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403031610118
  • خبرنگار : 71451

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به مکه رفت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به مکه رفت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از ۱۹ روز حضور در شهر مدینه، برای همراهی زائران در حج، به مکه رفت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ به همراه سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ و با بدرقه آیت‌الله حسینی بوشهری ـ جانشین سرپرست حجاج ایرانی در مدینه ـ شامگاه سه‌شنبه ۱۵ خردادماه از مدینه خارج شد و پس از محرم شدن در مسجد شجره، به مکه رفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از آنکه در مسجد شجره محرم شد، به زائران توصیه کرد: میقات مسجد شجره یکی از مهمترین میقات‌هایی است که پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصوم (ع)   در آن محرم شده‌اند. این میقات همواره مورد توجه مومنین بوده است. انسان وقتی به میقات می‌آید باید ظواهر دنیا را ترک و خود را برای مهمانی خدا آماده کند. بریدگی از وابستگی‌های نفسانی به زائران بیت‌الله الحرام بسیار کمک می‌کند.

مسجد شجره که مسجد «ذوالحلیفه» نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

نواب در جمع مسئولان حاضر در میقات شجره، گفت: حج امسال مانند گذشته بی‌دغدغه نبود و پیشنهاد می‌شود تا شورایی در خارج از سرزمین وحی با حضور اندیشمندان مسلمان سراسر جهان ایجاد شود و مسئولان کشور میزبان از نقطه نظرات این شورا برای بهینه کردن حج استفاده کنند. پیامبر (ص) هم در غزوات خود از نظرات مختلف استفاده می‌کردند و نمونه آن حفر خندق بود که سلمان فارسی آن را پیشنهاد کرد و موجب پیروزی مسلمانان شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به مکه رفت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از احرام بستن، به همراه هیأت حج ایران و همچنین کاروان‌هایی از زائران، با قطار سریع‌السیر  عازم مکه شد.

سفر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به مکه درحالی صورت گرفت که هم اکنون بیش از ۷۰ درصد زائران ایرانی برای شرکت در مناسک حج به عربستان رسیده اند و طبق تقویم عربستان مناسک حج حدود ۱۰ روز دیگر آغاز می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha