• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403031409560
  • منبع : شرکت پشتیبانی امور دام کشور

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام عنوان کرد

آرامش و تثبیت قیمت‌ها با توزیع نهاده‌های مدت دار

آرامش و تثبیت قیمت‌ها با توزیع نهاده‌های مدت دار

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ارزش ریالی نهاده‌های مدت دار عرضه شده را بیش از ۴۷ همت دانست و گفت که تاکنون بیش از ۳۰ همت از این میزان وصول و مابقی نیز در سررسید وصول خواهد شد همین امر موجب آرامش در بازار نهاده‌های دامی خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام،  مدیر عامل شرکت گفت : در راستای استمرار تولید، حمایت از تولید کنندگان، تنظیم بازار و تامین پایدار و کافی نهاده‌های دامی، جلوگیری از التهاب احتمالی بازار و افزایش بی رویه قیمت کالاهای نهایی (گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ خوراکی) و جبران کسری بازار نهاده‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون مقدار یک میلیون و ۸۳۵ هزار تن ذرت دامی، یک میلیون و ۱۷۹ هزار تن جو دامی و ۱۲۲ هزار تن کنجاله سویا به صورت مدت دار در سامانه بازارگاه توسط شرکت پشتیبانی امور دام عرضه شده است.

حسین شیرزاد در ادامه گفت: از این میزان یک  میلیون و ۵۱۴ هزار تن ذرت، ۹۲۷ هزار تن جو و ۱۰۲ هزار تن کنجاله سویا در سامانه  بازارگاه از سوی تولید کنندگان خریداری شده است.

وی  با اشاره به اینکه ارزش ریالی نهاده‌های مدت دار عرضه شده  بیش از ۴۷ همت است، افزود: تاکنون بیش از ۳۰ همت از این میزان  وصول و مابقی نیز در سررسید وصول خواهد شد.

شیرزاد تاکید کرد: کل مطالبات سر رسید شده وصول نشده کمتر از یک درصد از حجم کل مطالبات بابت توزیع نهاده های مدت دار است. این امر موجب آرامش در بازار نهاده های دامی، افزایش تولید و تثبیت قیمت ها در بازار محصولات پروتئینی شده است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه افزود: در سالجاری ۳ کشتی به میزان ۱۷۴ هزار تن کنجاله سویا در مسیر حمل و ۲ کشتی دیگر به میزان ۱۲۵ هزار تن کنجاله سویا در مرحله بارگیری از کشور مبدا است، همچنین ۶ کشتی نیز به میزان ۳۶۸ هزار تن در انتظار تخلیه و ۳ کشتی دیگر نیز حامل کنجاله سویا در بندر امام خمینی (ره) به میزان ۱۹۳ هزار تن در حال تخلیه و بار گیری هستند.

وی در پایان گفت: ۴ کشتی به میزان ۲۸۶ هزار تن ذرت دامی در بندر امام (ره) در انتظار تخلیه و ۶ کشتی به میزان ۲۹۳ هزار تن در بندر مذکور در حال بارگیری به استان‌های کشور هستندد. همچنین ۵۵ هزار تن ذرت دامی در بنادر شمالی در حال بارگیری و حمل به استانهای کشور و یک کشتی به میزان ۷۳ هزار تن در بندر شهید بهشتی چابهار در حال حمل به سایر استانها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha