• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403031409382
  • خبرنگار : 50180

یک کارشناس مسائل مذهبی:

در انتقال منظومه فکری امام(ره) کم کاری کرده‌ایم

در انتقال منظومه فکری امام(ره) کم کاری کرده‌ایم

ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: در انتقال منظومه فکری امام(ره) و زوایای مختلف زندگی ایشان کم کاری کرده‌ایم که باید این کم کاری‌ها را جبران کنیم.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شخصیت امام راحل در ابعاد مختلف قابل بررسی است، گفت: اگرچه تاکنون در مورد ابعاد مختلف سیره امام(ره) صحبت های زیادی شده و آثار مکتوبی هم در این زمینه تهیه شده، اما لازم است در این زمینهکار بیشتری صورت گرفته و کتاب‌های بیشتری نوشته شود.

فاطمی نسب  با بیان اینکه باید تلاش کنیم امام(ره) را به خوبی بشناسیم و ایشان را به خوبی به جامعه معرفی کنیم، تاکید کرد: وظیفه حوزه های علمیه، دانشگاه ها و نهادهای فرهنگی این است که امام (ره) و ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را به جوانان معرفی کنند تا جامعه نسبت به منظومه فکری امام(ره) شناخت داشته باشد.

رئیس شورای سیاست گذرای ائمه جمعه کرمانشاه ادامه داد: به نظر می رسد در انتقال منظومه فکری امام(ره) و زوایای مختلف زندگی ایشان کم کاری کرده ایم که باید این کم کاری ها را جبران کنیم.

فاطمی نسب اضافه کرد: ایام رحلت امام خمینی(ره) فرصت خوبی را در اختیار ما قرار می دهد تا به دور از هر نوع اغراق، شخصیت امام(ره) را به جامعه و خصوصا جوانان بشناسانیم.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که نسل جوان ما با آرمان ها و اهداف امام(ره) ناآشنا باشند، گفت: باید قشر دانش آموز و دانشجو به عنوان آینده سازان جامعه را با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آشنا کنیم.

فاطمی نسب ادامه داد: در جمهوری اسلامی اگر کسی می خواهد منصب و یا جایگاهی بگیرد باید در وهله اول با مبانی فکری امام(ره) آشنا بوده و نسبت به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی شناخت کاملی داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه شخصیت امام(ره) در ابعاد مختلف سیاسی، فردی، اجتماعی و ... قابل بررسی است، گفت: امام(ره) در شرایطی در برابر رژیم پهلوی ایستادگی کرد و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رسانید که رژیم پهلوی از طرف بلوک غرب و شرق مورد حمایت قرار داشت و در چنین شرایطی امام(ره) با دست خالی و با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و هدایت کرد.

وی تاکید کرد: آن چیزی که سبب شد رژیم پهلوی با همه عِده و عُده در برابر خیزش امام(ره) زانو بزند، بعد معنوی شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود که این بعد از زندگی امام راحل چه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعدها و در جریان تثبیت انقلاب اسلامی و در جریان جنگ هشت ساله تحمیلی توانست انقلاب را در برابر دشمنان مصون کند.

وی به نبوغ سیاسی بالای امام(ره) هم اشاره کرد و گفت: نبوغ سیاسی امام(ره) را چه در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان ماجرای کاپیتولاسیون و دیگر جریان‌ها و پس از پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ایران و... به وضوح می توان مشاهده کرد.

فاطمی نسب از امام(ره) به عنوان یکی از نوابغ در حوزه دشمن شناسی یاد کرد و گفت: سخنرانی ها و افشاگری های حضرت امام(ره) در برابر ظلم رژیم پهلوی نشان از بصیرت بالای ایشان داشت و در سایه همین بصیرت بالا بود که امام تمامی تهدیدها و تبعید و... را به جان خرید و اجازه نداد هیچ کدام از این موارد خدشه ای در روند پیروزی انقلاب اسلامی بوجود بیاورد.

 فاطمی نسب با بیان اینکه در بعد علمی هم تالیفات امام(ره) نشان از جایگاه مهم ایشان دارد، گفت: هیچکس در دنیا روی ابعاد علمی شخصیت امام(ره) حرفی برای گفتن ندارد.

 فاطمی نسب تاکید کرد: امام(ره) در ابعاد رهبری، کشورداری و مدیریت اجتماعی سیاسی هم صاحب سبک است.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha