• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403031308533
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

هرکدام از شهدا سفیران انقلاب اسلامی هستند

هرکدام از شهدا سفیران انقلاب اسلامی هستند

ایسنا/کرمان مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و یادبود شهید آیت الله رئیسی و همراهانش شامگاه ۱۲ خردادماه در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور جمعی از مسئولان و فرهنگیان برگزار شد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم از انقلاب اسلامی ایران به عنوان مهمترین انقلاب قرن نام برد و افزود: این انقلاب با رهبری حضرت امام خمینی(ره) در زمانی پایه‌گذاری شد که هیچ شخصی حق توهین، جسارت و بازخواست مامور آمریکایی و حکومت پهلوی را نداشت.

وی بیان کرد: امام خمینی بالاترین جایگاه رژیم پهلوی را نشانه گرفت و در سال ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ در سخنرانی‌های خود تاکید کرد که ما می‌خواهیم شاه نباشد و تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ با صلابت و شجاعت این شعار را دنبال کرد.

رضایی با اشاره به جنگ تحمیلی و ترور شخصیت‌های انقلابی و مسئولان عالی رتبه نظام اسلامی به ویژه شهیدان باهنر و رجایی، شهید بهشتی و شهید مطهری گفت: هر نهضت دیگری جای این انقلاب بود با وجود همه این هجمه‌های ظالمانه از بین می‌رفت اما امام خمینی تکیه‌اش به خدا بود و با حمایت ملت ایران ایستادگی کرد و نظام اسلامی در ایران روز به روز قوی‌تر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به حضور فوج جوانان در جبهه‌های جنگ بیان کرد: جنگ تحمیلی و شرایط ناشی از آن جوانانی را تربیت کرد که هرکدام سفیران این انقلاب برای هدایت شدند که نمونه بارز آنها شهید سلیمانی است.

وی با اشاره به رحلت امام خمینی ره در سال ۱۳۶۸ گفت: تدبیر امام خمینی با فعالیت مجلس خبرگان و با انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای اجازه نداد که جای خالی امام حس شود و رهبری ایشان بسیاری از مشکلات کشور را در بزنگاه‌های مختلف حل کرد.

رضایی با تسلیت شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان گفت: خدمات آیت الله سید ابراهیم رئیسی در تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به خدمات ارزنده شهید رئیسی در آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی و رشد بودجه آموزش و پرورش از اعتبارات دولتی از مهمترین خدمات ایشان در آموزش و پرورش است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha