• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403031208107
  • خبرنگار : 71368

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران:

تهران ۲۰۰۰ مسجد نیاز دارد/ ۵۰۰ پایگاه تابستانه مدارس تجهیز ورزشی می‌شوند

تهران ۲۰۰۰ مسجد نیاز دارد/ ۵۰۰ پایگاه تابستانه مدارس تجهیز ورزشی می‌شوند

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران تأکید کرد: تهران به ۲۰۰۰ مسجد دیگر نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا شیرنژاد در نشست خبری ظهر امروز در تشریح ویژه برنامه‌های طرح آرمان با بیان اینکه شهر تهران ۲۱۱۸ مسجد دارد که با توجه به جمعیت پایتخت این تعداد مساجد پاسخگوی نیاز تهران نیست، افزود: برآورد اولیه نشان می‌دهد که تهران به ۲۰۰۰ مسجد دیگر احتیاج دارد که سعی کردیم با کمک خیرین و مشارکت‌ها سالانه ۱۰۰ مسجد از طریق شورای مساجد مرمت یا ساخته شود.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری قرارگاه تعلیم و تربیت به نام شهید آرمان علی وردی تشکیل شد، ادامه داد: تهران ۳۵۲ محله دارد و برخی از محلات یک مسجد و برخی سه مسجد دارند که سعی کردیم از این ظرفیت برای تعلیم و تربیت نوجوانان استفاده کنیم‌ تا آنها را در مورد موضوعاتی همچون اعتیاد، خشونت، سبک زندگی و... آگاه کنیم که مساجد نیز کمک کردند و تا کنون ۴۴۰ مسجد به این طرح وارد شدند.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران همکاری خوبی داشته به گونه‌ای که از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز، ۱۵۰ هزار دانش آمور در طرح شهید علی وردی شرکت خواهند کرد، گفت: پیش بینی می‌شود تا اول تیرماه ۵۰۰ مسجد و ۶۰۰ مدرسه به این طرح ملحق شوند و مقدمات یکی از پرنشاط ترین تابستانها را فراهم خواهیم کرد.

وی همچنین از تجهیز ورزشی ۵۰۰ پایگاه تابستانه مدارس خبر داد.

شیرنژاد در ادامه با تأکید بر اینکه گاهی مسجد را صرفا در یک حد نگه میداریم اما مسجد ظرفیتی دارد و باید در محله استفاده کنیم، گفت: به دنبال این هستیم که در تعلیم و تربیت نقش جدی به مسجد بدهیم که در اجرای این مهم بخش های مختلفی اعم از حوزه های علمیه، بسیج، وزارت آموزش و پرورش و... هم افزایی داشته و ظرفیت خود را به طرح آرمان داده‌اند؛ بگونه‌ای که در این طرح ۳۰۰۰ مربی در این زمینه نقش دارند.

باید امام راحل را به نسل جدید بشناسانیم‌

زیبایی نژاد نیز در ادامه با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بیان کرد: در ستاد ارتحال بیش از ۲۰۰۰ نفر مشغول هستند و شهرداری در خدمت ستاد ارتحال امام است.

وی با بیان اینکه در شهرداری تهران بعد از هر مراسم، جلسات آسیب شناسی برگزار می‌شود، گفت: برای مراسم ارتحال امسال کارهای زیربنایی و تاثیرگذار و اقدامات خوبی انجام شده و طراحی‌ها را بر روی نوجوانان معطوف کردیم و مسابقات و داستانهایی برای آشنایی دانش آموزان و نوجوانان تهیه کردیم تا این قشر امام راحل و آرمانهایش را بشناسند و باید امام راحل را به نسل جدید بشناسانیم‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha