• جمعه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403031107225
  • خبرنگار : 50037

دیپلمات سابق ایران:

جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه یک موضوع منطقه‌ای نیست

جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه یک موضوع منطقه‌ای نیست

ایسنا/همدان دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از عملکرد سازمانهای بین‌المللی و حقوق بشری، گفت: رژیم صهیونیستی رسما و عملا در مقابل چشم این نهادها در حال نسل کشی است و سکوت نهادهای بین‌المللی در این زمینه تاسف بار است.

فتح الله توسلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در شمال‌غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه، اظهار کرد: جنایت جدید صهیونیست‌ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی المواصی در غرب شهر رفح بار دیگر نشان داد که رژیم منحوس صهیونیستی به استیصال رسیده و به وحشی‌گری محض روی آورده است.

وی افزود: رژیم تروریستی تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل را زیر پا گذاشته است.

نماینده مردم شهرستانهای بهار و کبودراهنگ تصریح کرد: ماه‌هاست غزه در خون ده‌ها هزار زن و کودک بی گناه غوطه ور است و جنایت‌های مکرر رژیم صهیونیستی  دل هر انسانی را به درد آورده است و این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

توسلی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌ عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

وی ادامه داد: امروز جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع و مقتدر فلسطین موضوعی منطقه‌ای نیست، بلکه در رأس موضوعات جهانی قرار گرفته و اشغال فلسطین، هرگز اشغال یک سرزمین و یک کشور نیست بلکه ایجاد یک کانون استعماری برای جلوگیری از شکل‌گیری تمدن اسلامی و ضد استکباری است.

دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران همچنین حرکت دانشجویان جهان را به عنوان انتفاضه نوین نخبگان علیه ظلم دانست و گفت: این انتفاضه نوین نخبگان جهان سرآغاز حرکت‌های بزرگ در سطح جهان علیه ظلم و جنایت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha