• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403031006945
  • خبرنگار : 50136

استاندار آذربایجان غربی:

اقدامات دولت مردمی سیزدهم شفاف و دقیق اطلاع‌رسانی و تبیین شود

اقدامات دولت مردمی سیزدهم شفاف و دقیق اطلاع‌رسانی و تبیین شود

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اقدامات سه ساله دولت مردمی سیزدهم شفاف و دقیق برای افکار عمومی اطلاع‌رسانی و تبیین شود. 

محمد صادق معتمدیان ۱۰ خرداد ماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی و مضاعف در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، افزود: همه دستگاه‌ها و مدیران اجرایی خدمت رسانی خود را افزایش دهند تا خللی در انجام ماموریتهای محولی ایجاد نشود. 

استاندار بر لزوم توجه به امر مولدسازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: از طریق مولد سازی و فروش اموال مازاد، منابع لازم جهت اتمام پروژه های نیمه تمام دستگاه‌ها تامین شود. 

وی با بیان اینکه احکام اعضای ستاد انتخابات چهاردهم دوره ریاست جمهوری در استان اعطا و مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در حال آماده سازی است، اظهار کرد: بروزرسانی زیر ساخت‌ها برای برگزاری انتخاباتی پرشور در استان در حال انجام است و دستگاههای اجرای حسب تکالیف قانونی خود،موظف به همکاری با متولیان برگزاری انتخابات هستند. 

معتمدیان با بیان اینکه امیدآفرینی از اولویت‌های مهم و تاثیر گذار در حضور مردم پای صندوق‌های رای است، گفت: مولفه‌های ۴ گانه در برگزاری انتخابات ۸ تیر ماه مورد توجه قرار گیرد تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پر شور باشیم. 

وی با اشاره به معضل آبگرفتگی در منطقه کشتارگاه ارومیه بدنبال بارش نزولات آسمانی طی چند روز گذشته افزود: بخشی از خسارات ناشی از این سیلاب به خانوارها واریز شده است که تامین مابقی خسارات ناشی از آسیب به لوازم خانگی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی نسبت به رفع مشکلات در حوزه کانال‌های آب در معابر شهری و جمع‌آوری آبهای سطحی اقدامات لازم را انجام دهند، تا شاهد اتفاقات اینچنینی نباشیم. 

معتمدیان با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از کانال ۴.۵ کیلومتری بادین آباد و فاز دوم انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه به عنوان آخرین پروژه سخت افزاری ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: این پروژه مقرر بود ۱۰ خرداد با حضور آیت الله‌رئیسی به بهره برداری برسد که متاسفانه شهادت رئیس جمهور اتفاق افتاد اما این پروژه طبق وعده داده شده تا پایان خرداد ماه به بهره برداری می‌رسد.

وی اجرای پروژه‌های نرم‌افزاری احیای دریاچه ارومیه از جمله تغییر الگوی کشت و استفاده از سیسیتم‌های نوین آبیاری را یادآور شد و افزود: در این زمنیه وزارت جهاد کشاورزی باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا شاهد اجرای برنامه های نرم‌افزاری در روند احیای دریاچه ارومیه باشیم . 

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به تاثیر بارش‌های اخیر، مدیریت منابع آبی، رهاسازی آب سدها و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز در بهبود وضعیت دریاچه نیز اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب حقابه در سال آبی جاری برای دریاچه ارومیه پیش‌بینی شده بود که با برنامه‌ریزی های انجام شده و مدیریت منابع آبی، تاکنون بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه هدایت شده است.

معتمدیان با اشاره به احیای تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم اظهار کرد: با مدیریت آبهای رهاسازی شده از سدها، و تامین حق آبه لازم تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه احیا شده و ۸۵ میلیون مترمکعب آب به تالاب‌ها رهاسازی شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با تاکید بر اهتمام ویژه برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در استان، تصریح کرد: در کنار اهتمام جدی برای اتمام پروژه‌ها، پروژه‌هایی که در این مدت افتتاح می‌شود باید همان روز نیز به بهره‌برداری رسیده و خدمات لازم را به مردم ارائه دهند. 

وی همچنین با اشاره به تکمیل و بازسازی آخرین واحدهای آسیب دیده از زلزله شهرستان خوی در سریع‌ترین زمان ممکن، اظهارکرد: با تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز تکمیل واحدهای احداثی زلزله شهرستان خوی بزودی شاهد اتمام احداث تمامی واحدهای تخریبی خواهیم بود.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha