• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030805383
  • خبرنگار : 71612

چین اجرای دستور دیوان لاهه از سوی رژیم صهیونیستی را خواستار شد

چین اجرای دستور دیوان لاهه از سوی رژیم صهیونیستی را خواستار شد

چین با ابراز نگرانی عمیق در مورد حمله هوایی مرگبار رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح در جنوب نوار غزه، از این رژیم خواست تا دستور دیوان بین‌المللی دادگستری را به‌طور مؤثر اجرا کند و به عملیات نظامی خود پایان دهد.

به گزارش ایسنا، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: دستور سوم دیوان بین‌المللی دادگستری که اقدامات موقت در رابطه با درگیری اسرائیل و فلسطین است، صراحتا خواستار توقف همه عملیات‌های نظامی است.

به نقل از آناتولی، وی با تاکید بر اینکه دستور دیوان بین‌المللی دادگستری نشان‌دهنده تمایل فوری جامعه بین‌المللی برای آتش‌بس، حفاظت از غیرنظامیان و کاهش بحران انسانی در غزه است، عنوان کرد: این دستور باید در اسرع وقت به طور موثر اجرا شود.

جنگنده‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال‌ غرب شهر رفح بمباران کردند. در این جنایت تا این لحظه بیش از ۴۵ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. جست‌وجو برای یافتن افراد زیر آوار مانده همچنان ادامه دارد.

در میان تداوم محکومیت جهانی برای کشتار یکشنبه شب اشغالگران در رفح، ارتش اشغالگر بامداد امروز (سه‌شنبه) بار دیگر بمباران این منطقه را از سرگرفت و در نتیجه گلوله‌باران چادرهای آوارگان و محله تل السلطان توسط توپخانه رژیم صهیونیستی، ۱۶ فلسطینی به شهادت رسیدند.

این در حالیست که پس از جنایت اشغالگران در رفح و هدف قرار دادن آوارگان در اردوگاهی در غرب این شهر در روز یکشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ژستی انسان‌دوستانه گفت این حمله «اشتباه غم‌انگیزی» بود!

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شامگاه یکشنبه اعلام کرد هیچ بیمارستانی در رفح وجود ندارد که بتواند قربانیان «کشتار صهیونیست‌ها» علیه آوارگان غرب این شهر را در خود جای دهد. هلال احمر فلسطین نیز تاکید کرد که بمباران رژیم صهیونیستی منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم در منطقه‌ای امن در نزدیکی شهر رفح شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha