• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403030805590
  • خبرنگار : 71661

سابقه طولانی صهیونیست‌ها در «کشتارهای اشتباهی»

سابقه طولانی صهیونیست‌ها در «کشتارهای اشتباهی»

رژیم صهیونیستی پس از حمله به جادرهای آوارگان فلسطینی در رفح که به شهادت حداقل ۴۵ نفر منجر شد، آن را «اشتباه تراژیک» خواند؛ «اشتباه‌»هایی که در این مدت چند بار تکرار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در بیش از هفت ماه که از آغاز جنگ غزه می‌گذرد، رژیم صهیونیستی چندین بار دست به کشتار غیرنظامیان فلسطینی و حتی نیروهای خودی زده و آن را «سهوی» توصیف کرده است. گرچه در بسیاری موارد این جنایت‌ها تلفات سنگینی داشته، اما ارتش رژیم صهیونیستی هرگز به‌صورت رسمی عذرخواهی نکرده است.

در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به چند نمونه بارز از عملیات‌های رژیم اشغالگر که به کشتار غیرنظامیان منجر شده و ظاهراً پشیمانی مقامات صهیونیست را هم در پی نداشته است.

حمله هوایی به مرکز غزه

در ۲۸ دسامبر، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی به‌اشتباه خود در حمله ۲۴ دسامبر در مرکز غزه اعتراف کرده است؛ حمله‌ای که به شهادت ده‌ها نفر از غیرنظامیان فلسطینی منجر شد.

صهیونیست‌ها در آن زمان بیش از ۲۰ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده بودند که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند. اعتراف به‌اشتباه در حمله به مرکز غزه یک واکنش نادر از سوی مقامات صهیونیست بود، اما بااین‌وجود، این بار هم خبری از عذرخواهی رسمی نبود و صهیونیست‌ها به حملات خود ادامه دادند.

سابقه طولانی صهیونیست‌ها در «کشتارهای اشتباهی»
حمله هوایی به قلب غزه

«اشتباه اسف‌بار» در اردوگاه پناهجویان

شبکه خبری اسکای نیوز در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ گزارش داد که نظامیان صهیونیست در حمله به یک اردوگاه پناهجویان در غزه ۸۶ غیرنظامی را به شهادت رسانده‌اند. «ایلون لوی» سخنگوی صهیونیست اذعان کرد که این «اشتباه اسف‌بار» در نتیجه استفاده نظامیان از مهمات اشتباه صورت گرفته است.

بااین‌حال، این بار هم ارتش صهیونیست بابت خون‌های بی‌گناهی که ریخته عذرخواهی نکرد و یکی از سخنگویان این رژیم کشتار غیرنظامیان را یکی از عواقب ناخواسته جنگ دانست!

سابقه طولانی صهیونیست‌ها در «کشتارهای اشتباهی»
حمله صهیونیست‌ها به یک اردوگاه آوارگان در غزه

آر. پی. جی به دوش یا دوچرخه‌سوار؟

پایگاه خبری «گاه‌شمار فلسطین» در ۱۳ مارس گزارش داد که نظامیان صهیونیست به‌اشتباه خود در هدف‌گرفتن دو دوچرخه‌سوار فلسطینی اقرار کرده‌اند. صهیونیست‌ها با طرح این ادعا که این دو دوچرخه‌سوار در حال حمل آر. پی. جی بوده‌اند، به آن‌ها شلیک کردند.

اگرچه این بار در اقدامی نادر ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه آناتولی ترکیه بابت این اشتباه عذرخواهی کرد، اما درعین‌حال یک سخنگوی دیگر این ارتش با بیان اینکه این منطقه میدان نبرد صهیونیست‌ها و حماس بوده، از تیراندازی نظامیان صهیونیست به این دو غیرنظامی فلسطینی دفاع کرد.

سابقه طولانی صهیونیست‌ها در «کشتارهای اشتباهی»
تصویر جوان فلسطینی که دوچرخه در دست دارد و صهیونیست‌ها آن را آر.پی.جی دیدند

کشتار اعضای یک نهاد بشردوستانه

در پنجم آوریل رسانه آمریکایی «پالتیکو» در گزارشی به شرح جزئیات شهادت هفت کارمند یک سازمان خیریه در حمله هوایی نظامیان صهیونیست پرداخت. صهیونیست‌ها در این حمله هفت نفر از کارکنان خیریه آشپزخانه مرکزی جهان» را به قتل رساندند؛ اقدامی که در آن خطا و عدم پیروی فاحش از پروتکل‌ها مشهود بود.

اگرچه این جنایت موجب اخراج ۲ مقام نظامی ارشد صهیونیست شد و ارتش رژیم اشغالگر آن را «یک اشتباه جدی» توصیف کرد، اما صهیونیست‌ها در این مورد هم عذرخواهی رسمی نکردند. این در حالی است که آشپزخانه مرکزی جهان یک خیریه آمریکایی بود، کشوری که حامی اصلی نظامی، مالی و دیپلماتیک رژیم صهیونیستی بوده و جنایت‌های این رژیم بدون کمک آن ممکن نبود.

سابقه طولانی صهیونیست‌ها در «کشتارهای اشتباهی»
فلسطینی‌ها بر سر بدن بی‌جان یکی از کارکنان سازمان خیریه

حمله مرگبار در رفح

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ۲۸ مه گزارش داد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمله اخیر نظامیان این رژیم به اردوگاه آوارگان در رفح را یک «اشتباه تراژیک» توصیف کرده است؛ حمله‌ای که در شامگاه یکشنبه انجام شد و دست‌کم ۴۵ شهید بر جای گذاشت.

نتانیاهو و کابینه تحت امر وی این بار نیز درباره جزئیات و چگونگی وقوع این جنایت توضیحی ندادند و بدون طرح هیچ‌گونه عذرخواهی رسمی بابت این جنایت که خشم جامعه بین‌المللی را هم برانگیخته، به طرح اظهارات کلی درباره شدت تلفات بسنده کردند.

سابقه طولانی صهیونیست‌ها در «کشتارهای اشتباهی»
بمباران اردوگاه رفح توسط صهیونیست‌ها

علاوه بر کشتار فلسطینی‌ها، صهیونیست‌ها حتی به نیروهای خودی هم رحم نکرده‌اند و یک بار در دسامبر ۲۰۲۳ سه اسیر صهیونیست و یک بار در ماه جاری میلادی دست‌کم پنج سرباز ارتش این رژیم با آتش خودی کشته شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۵ ۱۷:۲۲

اصلشون اشتباه وگرنه از این. دروغها فروان گفته شده اصل رژیم صهیونیستی دروغه اولین بار که بیمارستانی در غزه را بمباران کرد به دروغ گفت کا حماس بود ا.گر میتونست تمام کشتار فلسطینی‌ها و انکار میکرد