• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403030804928
  • خبرنگار : 71967

ضرب‌الاجل پلیس برای دانشجویان دانشگاه ملی استرالیا

ضرب‌الاجل پلیس برای دانشجویان دانشگاه ملی استرالیا

نیروهای پلیس برای دانشجویان حامی فلسطین در پردیس دانشگاه ملی استرالیا ضرب‌الاجل تعیین کردند تا این محل را ترک کنند، در غیر این صورت در معرض دخالت بیشتر پلیس قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از ای بی سی نیوز، از حدود یک ماه پیش تاکنون دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل در غزه، در مرکز این دانشگاه معروف به پردیس کامبری اردوگاه اعتراضی تشکیل داده‌اند. صبح روز گذشته به این دانشجویان دستور خروج از دانشگاه داده شد و مذاکره کنندگان پلیس از آنها خواستند به مکان دیگری در محوطه دانشگاه نقل مکان کنند.

نیروهای پلیس به دانشجویان هشدار دادند که در صورتی که تا ظهر امروز (سه‌شنبه) از این محل خارج نشوند، با اقدامات بعدی از جمله بازداشت احتمالی مواجه خواهند شد.

معترضان با انتشار پست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی گفتند که ساعت ۸ صبح دیروز توسط محافظان امنیتی دانشگاه از خواب بیدار شدند و نامه خروج به آنهاد داده شد. گفته می‌شود پس از آنکه هفته گذشته در بخشی از محل تجمع معترضان آتش‌سوزی به وجود آمد، نگرانی‌ها در مورد امنیت این محل افزایش یافته بود.

با این حال و با وجود اعلام این هشدار از سوی نیروهای پلیس، روز گذشته فعالیت‌های اعتراضی با نشستن گروهی حدود ۶۰ نفری در مرکز این پردیس به اوج خود رسید. همچنین گروهی از معترضان از جمله سیاستمداران حزب سبز استرالیا، یک زنجیره انسانی در اطراف محل تجمع ایجاد کردند.

در همین حال، دانشجویان در مورد انتقال یا عدم انتقال اعتراضات خود به محل دیگری رأی گیری کردند، اما در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که روز گذشته نیز در همان محل حضور داشته باشند. معترضان با انتشار بیانیه‌ای نیز اعلام کردند که تسلیم تهدیدات بی اساس دانشگاه نخواهند شد و به تظاهرات مسالمت آمیز خود ادامه خواهند داد.

در این بیانیه آمده است: «ما در اطراف محوطه اصلی اردوگاه نه تنها برای محافظت از کمپ، بلکه همچنین حق آزادی بیان و اعتراض مسالمت آمیز خود، تحصن مسالمت آمیز برگزار می‌کنیم.

در همین حال، گرادی وینل معاون دانشگاه ملی استرالیا  گفت که شخصا با هفت نفر از معترضان ملاقات داشته و از سازمان دهندگان اردوگاه نیز در سه نوبت دعوت شده است تا با مقامات دانشگاه دیدار کنند تا راه‌های دیگر ادامه اعتراضات را بررسی کنند. وقتی از او پرسیده شد که اگر معترضان همچنان از خروج خودداری کنند، به زور از آنجا خارج خواهند شد، ونویل گفت که امیدوار است که مجبور به این کار نشوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha