• جمعه / ۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403010301183
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

سیاستگذاری تغییر اقلیم در مقابله با چالشهای ناشی از تغییرات اقلیمی موثر است

سیاستگذاری تغییر اقلیم در مقابله با چالشهای ناشی از تغییرات اقلیمی موثر است

ایسنا/اردبیل مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ضمن تبریک فرا رسیدن چهارم فروردین ۱۴۰۳، روز جهانی هواشناسی به جامعه هواشناسی، اقلیم شناسان و پژوهشگران این عرصه در کشور، گفت: در خط مقدم برای اقدام اقلیمی، شعار روز جهانی هواشناسی عنوان شده است.

مجید کوهی سوم فروردین در گفت‌وگو با ایسنا گفت: چهارم فروردین مصادف با ۲۳ مارس از طرف سازمان جهانی هواشناسی به عنوان روز هواشناسی نامگذاری شده و "در خط مقدم، برای اقدام اقلیمی"  به عنوان شعار امسال روز جهانی هواشناسی در ۲۳ مارس ۲۰۲۴ میلادی اعلام شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: طی قرن گذشته به دلیل گسترش فعالیت های صنعتی بشر، ترکیب شیمیایی اتمسفر تغییر کرده که این امر، تغییرات بی سابقه ای در اقلیم جهانی را به دنبال داشته است و این تغییرات ناشی از افزایش غلظت گازهای گلخانه ای می باشد.

کوهی همچنین عنوان کرد: با توجه به شعار سازمان جهانی هواشناسی، تغییرات اقلیمی یک تهدید واقعی و غیر قابل انکار برای تمام تمدنها بوده که اثرات آن در حال حاضر قابل مشاهده است و فاجعه بار خواهد بود، مگر اینکه ما اکنون اقدام انجام دهیم.

 وی با بیان اینکه منطقه سردسیری ما در برابر تأثیرات تغییرات اقلیمی از جمله خشکسالی، بیابان زایی و کمبود آب آسیب پذیر بوده و با عنایت به دغدغه استاندار اردبیل در این خصوص تفاهمنامه ایجاد مرکز مطالعاتی اقلیم –کشاورزی کشور در استان اردبیل امضا شده است.

کوهی اظهار کرد: سیاستگذاری تغییر اقلیم می تواند در استان اردبیل با ترویج شیوه های کشاورزی پایدار، اقدامات مدیریت منابع آب و اتخاذ بهره برداری مؤثرتر از انرژی تجدید پذیر، بهبود زیرساخت‌ها و سیستم‌های واکنش سریع و همچنین ترویج توسعه فناوری‌های و نوآوریهای جدید که می‌تواند به کاهش و سازگاری با تغییرات اقلیمی کمک کند و همچنین به ایجاد سازگاری در برابر اثرات تغییرات اقلیمی کمک نماید.

مدیرکل هواشناسی استان تصریح کرد: به طور کلی سیاستگذاری تغییر اقلیم می تواند نقش مهمی در کمک به  استان اردبیل جهت مقابله با چالش های ناشی از تغییرات اقلیمی ایفاء نماید و در ساختن آینده ای پایدارتر و سازگارتر برای منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

سیاستگذاری تغییر اقلیم در مقابله با چالشهای ناشی از تغییرات اقلیمی موثر است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha