• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402121611550
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رییس کل دادگستری کرمانشاه تاکید کرد:

برخورد جدی با ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی در کرمانشاه طی تعطیلات نوروز

برخورد جدی با ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی در کرمانشاه طی تعطیلات نوروز

ایسنا/کرمانشاه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: باید با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی در ایام تعطیلات نوروز برخورد جدی و قاطع صورت گیرد.

شهرام کرمی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال استان کرمانشاه با تأکید بر حضور به موقع، مقتدرانه و مدبرانه نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروز عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی که همواره وجود دارد سوء استفاده سودجویان از تعطیلات نوروزی برای تصرفات غیرقانونی و ساخت و ساز غیرمجاز می باشد و از آنجایی که این افراد اغلب از زمان تعطیلات نوروزی برای ساخت و سازهای غیرقانونی استفاده می کنند، در راستای حفاظت از حقوق بیت المال و اراضی ملی، با برنامه ریزی و انجام اقدامات ویژه تلاش خواهیم کرد تا این تخلفات را به حداقل برسانیم.

کرمی در ادامه پس از ارائه گزارش دستگاه‌های مختلف در خصوص روند اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی، گفت: خوشبختانه ظرف شش ماه اخیر پیشرفت قابل توجهی در زمینه اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی در استان صورت گرفته و در برخی از شهرستانها بعضاً تا ۱۰۰ درصد از اراضی حدنگاری شده، ولی همچنان برخی شهرستانها نیاز به تلاش و پیگیری بیشتر دارند.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری برای تسریع در روند اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان خاطرنشان کرد: لازمه پیشرفت کار و سرعت بخشیدن به فرایند اجرای طرح کاداستر، تعامل و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های ذیربط و متولی است.

رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه ضروری است طرح کاداستر با سرعت بیشتری اجرا شود، افزود: مجموع اراضی زراعی کشاورزی استان کرمانشاه حدود ۸۵۰ هزار هکتار است که صدور سند حدنگاری آنها طی شش ماه گذشته به ۳۲۷ هزار هکتار معادل ۳۸.۶ درصد اراضی رسیده است و توقع داریم تا پایان سال به میانگین کشوری که ۴۰ درصد است، برسد.

وی همچنین به موضوع مقابله با حفر چاه های غیرمجاز اشاره و کرد: بر اساس گزارش ها در چهار ماهه اخیر ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha