• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402121006939
  • منبع : وزارت کشور

رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات:

بازرسان انتخابات وارد ملاحظات، سلایق و تداخل وظائف نشوند

بازرسان انتخابات وارد ملاحظات، سلایق و تداخل وظائف نشوند

رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور در گردهمایی آموزشی هیأت­های بازرسی استانی، شهرستان­ها و بازرسان ویژه سراسر کشور بر اهمیت رعایت قانون و جلوگیری از هرگونه تداخل وظایف بازرسی با نظارت و اجرا تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی عارف پور در این گردهمایی با اشاره به منتخبی از مفاد قانون انتخابات، نقش بازرسی در تحقق راهبرهای چهارگانه ابلاغی  مقام معظم رهبری مدظله العالی پیرامون انتخابات را حساس و مهم و تأکید وزیر کشور در نگاهی جامع و فراگیر به موضوعات انتخابات با رعایت حق و حقوق همه ذینفعان، پرهیز از جانبداری و مدیریت التهابات را یادآور شد.

رئیس هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور، همراهی، تعامل و هماهنگی بازرسان با مجموعه مرتبط در وزارت کشور، استانداری، فرمانداری، دستگا­ه‌­های امنیتی و قضائی و ارکان انتخابات به ویژه هیأت­‌های نظارت و اجرا را هنر یک بازرس موفق برشمرد.

عارف­پور، حاضران را به وظایف قانونی بازرسان و هوشمندی در گزارش به موقع تخلفات و جرائم توجه داد و اضافه کرد قانون، بازرسان را به اعلام تخلف و جرم مکلف کرده و استثنائی هم قائل نشده است.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۸۵ عدم انجام این تکلیف از سوی مجموعه‌­های ذکر شده در قانون از جمله بازرسان، جرم است و مرتکب بر اساس قانون مجازات اسلامی محکوم  می شود.

رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور خطاب به بازرسان یادآور شد: وارد ملاحظات  و سلایق نشوند و به استناد قانون، تخلف در هر تراز و سطحی را گزارش کنند. این دستور مؤکد مقام عالی وزارت است و ان شاء­الله به فضل الهی، عنایت معصومین (ع) و با همت مردم شهید پرور انتخاباتی باشکوه و دشمن شکن با سلامت کامل را شاهد خواهیم بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha