• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402113021158
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

جانشین پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور:

مشارکت حداکثری موجب وحدت و وفاق ملی می‌شود

مشارکت حداکثری موجب وحدت و وفاق ملی می‌شود

ایسنا/اصفهان جانشین پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور گفت: مشارکت حداکثری معجزه آفرین و کارگشا است، زیرا باعث وحدت ملی و وفاق ملی خواهد شد که این وحدت یک از پایه‌های قدرت ملی است.

نظام جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مردم‌سالاری دینی سال‌هاست به یک قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است. این نظام که حاصل پیروزی  یک انقلاب بزرگ اسلامی به رهبری شخصیتی بزرگ همچون امام خمینی(ره) است عظمت و بزرگی خود را از پدیده‌ای به نام «مردمی بودن» گرفته است. چراکه این حضور و پشتیبانی مردم است که قدرت آفرین است و بر خلاف استکبار جهانی و حامیان بین‌المللی آن که قدرت خود را مرهون  قدرت نظامی، دفاعی و اقتصادی خود می‌دانند و از پشتیبانی مردمی تهی هستند. 

 نظام جمهوری اسلامی ایران از دل همین مردمی بودن از موانع زیادی در طول تاریخ خود عبور کرده است. با حضور مردم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید با حضور مردم جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با پشتیبانی ده‌ها کشور علیه ملت ایران به دفاع مقدس و برگ زرینی از تاریخ مبدل شد و اکنون نیز با حضور مردم است که انقلاب اسلامی مرزهای علم و فناوری را درنوردیده است که دوست و دشمن به  این پیشرفت‌ها معترف هستند. بی‌شک یکی از جلوه‌های حضور مردم و نقش‌آفرینی آنها را باید در انتخابات مشاهده کرد و این عرصه را عرصه حضور مردم و سنگ محک دلبستگی آنها به نظام و انقلابشان دانست از این روست که دشمن همواره در تبلیغات رسانه‌ای خود تلاش می‌کند این عرصه را خالی از حضور مردم ببیند تا بتواند رؤیاهای خود را در شکست انقلاب اسلامی به واقعیت تبدیل کند.

درباره اهمیت موضوع انتخابات و لزوم مشارکت حداکثری مردم در آن ایسنا با امیر سرتیپ دوم حسین نوروزی، جانشین پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور به گفت‌وگو پرداخت.

اهمیت حضور مردم در انتخابات چیست؟  

انتخابات مظهر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، مظهر آبروی نظام است و آبروی نظام به حضور مردم و انتخاب مردم بستگی دارد و مشروعیت نظام رابطه مستقیم با حضور مردم دارد و عامل اعتبار و استحکام کشور است و حضور مردم مصون کننده کشور در برابر نقشه‌های شوم دشمنان بوده و صندوق‌های رأی عامل اصلی وفاق ملی است و مشکلات کشور با مشارکت بالای مردم در انتخابات حل خواهد شد.

مشارکت سیاسی بالا چه تأثیری در امنیت بین‌المللی دارد؟

مشارکت بالا و حداکثری مردم در انتخابات باعث مصون‌سازی کشور در حوزه‌های داخلی و خارجی و تقویت بازدارندگی کشور در حوزه‌های بین‌المللی خواهد شد. مشارکت حداکثری معجزه آفرین و کارگشا است، زیرا باعث وحدت ملی و وفاق ملی خواهد شد که این وحدت یک از پایه‌های قدرت ملی و قدرت ملی نیز تأمین کننده امنیت خواهد شد که هرچه امنیت ملی بیشتر باشد پیشرفت کشور در تمام حوزه‌ها نیز تقویت خواهد شد.

حضور در انتخابات در اقتدار بین‌المللی ایران چه تأثیری می‌گذارد؟ 

انتخابات پرشور و حضور گسترده و حداکثری عامل توسعه تقویت و کارآمدی نظام خواهد بود و علاوه بر دستاوردهای داخلی تأثیرات بین‌المللی گوناگونی خواهد داشت که برآیند آن ارتقای جایگاه ایران در نظام بین‌الملل و منطقه خواهد بود. البته دشمنان تلاش می‌کنند تا با وارد کردن انحرافات و بهانه‌های مختلف این دستاورد ملت ایران را سلب و جمهوری اسلامی ایران را منزوی سازند.

نقش ارتش در پیروزی و استقرار و تثبیت انقلاب نظام اسلامی چیست؟

با نگاهی گذرا به تاریخ پرافتخار و خون‌بار انقلاب اسلامی خواهیم دید که ارتش به عنوان کلید پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط حساس و خاص قبل از انقلاب همواره یار و یاور امام (ره) بود و امام راحل همیشه در بیانیه‌های خود از ارتش به عنوان موضوع اصلی یاد می‌کردند و در بیانیه‌های خود خطاب به ارتشیان (سخنرانی‌های سال ۱۳۴۲) می‌فرمودند« بر حفظ سرمایه‌های ملی و جلوگیری از چپاول و غارت اموال توسط بیگانگان نظارت داشته باشند.» ارتشیان قهرمان و کارکنان مؤمن و متعهد به ندای رهبر خود در تمام شرایط لبیک گفتند و در تمام مراحل انقلاب اسلامی پا به پای رهبر و مقتدای خود جلو آمدند تا این انقلاب به ثمر نشست که مصداق بارز وفاداری ارتش به انقلاب را می‌توان در لبیک تاریخی جمعی از همافران و افسران نیروی هوایی در روز ۱۹ بهمن یعنی ۳ روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کرد که به جرات می‌توان گفت نقطه عطف پیروزی انقلاب در  زمینه‌سازی پیروزی انقلاب بود. سرپیچی از دستورات فرماندهان طاغوتی از مصداق‌های بارز وفاداری ارتش مؤمن و متعهد بود. خنثی‌سازی کودتای ۲۱ بهمن‌ماه، پیوستن به صفوف مردم در روز پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیم گل به مردم به جای گلوله همه از مصادیق وفاداری ارتش به انقلاب و امام(ره) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha