• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402112920500
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان:

هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل آغاز به کار کرد

هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل آغاز به کار کرد

ایسنا/اردبیل رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل گفت: این هیات با هدف نظارت بر تبلیغات انتخاباتی و نحوه اخذ رای کار خود را آغاز کرد.

ایرج فتحی جلفا، رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل ۲۹ بهمن در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: هیات بازرسی انتخابات شهرستان در راستای اجرای صحیح قانون انتخابات تشکیل شده و یکی از وظایف آن، نظارت بر نحوه فعالیت های انتخاباتی و پیشگیری از تخلفات و جلب اعتماد عمومی است.

وی افزود: پیگیری گزارش ها و درخواست های مردمی دررابطه با جرایم و تخلفات انتخاباتی براساس ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، از دیگر اهداف تشکیل این هیأت می باشد.

فتحی ادامه داد: هیأت های بازرسی وزارت کشور همطراز با هیات‌های اجرایی و نظارت به رسمیت شناخته شده و برای آنان شرایط احراز تعیین شده است.

وی افزود: روز انتخابات به ازای هر صندوق یک بازرس، هر ۱۵ صندوق یک سربازرس و برای هر شهرستان یک بازرس ویژه فعالیت خواهند کرد که در مجموع اسامی ۴۴۴ نفر بازرس و سربازرس اصلی و ذخیره در سامانه جامع انتخابات وزارت کشور ثبت شده اند و نفرات اکنون در مرحله آموزش می باشند.


رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اردبیل تصریح کرد: حضور در محل اخذ رأی و کنترل فضای داخل و بیرون شعبه، نظارت بر اخذ رای و شمارش آرا و بررسی و رصد تخلفات انتخابات و اعلام آن به مراجع ذی صلاح، از جمله وظایف بازرسان در روز رأی گیری خواهد بود.

وی تعداد اعضای این هیات را سه نفر عضو و سه نفر کارشناس دبیرخانه اعلام کرد و گفت: تخلفات انتخاباتی از هم اکنون به صورت روزانه به وزارت کشور منعکس می شود.

فتحی جلفا به برگزاری کلاس های آموزش مجازی و همایش عمومی آموزشی برای بازرسان اشاره کرد و یادآور شد: مردم می توانند گزارش تخلفات انتخاباتی را از طریق شماره تلفن ۳۳۷۱۸۸۸۱_۰۴۵ به اطلاع هیات بازرسی انتخابات شهرستان برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha