• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402112820181
  • خبرنگار : 50534

استاندار زنجان:

حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان زنجانی شده است

حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان زنجانی شده است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در حوزه حمایت مالی زیرساخت‌هایی ایجاد شده است و برخی شرکت‌ها توانسته‌اند تسهیلاتی از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ بگیرند.

محسن افشارچی امروز (شنبه، ۲۸ بهمن ماه) در جریان سفر یک روزه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌ جمهوری به زنجان و در جلسه با رؤسای دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مدیران عامل شرکت‌های دانش.بنیان، فناور و نخبگان استان، اظهار کرد: حضور مسؤولان سبب شده است بسیاری از مشکلات در این رفت‌وآمدها حل شود. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه دانش‌بنیان در استان زنجان، ادامه داد: وقتی من به استان وارد شدم، اکوسیستم نوآوری چندان انرژی و توان نداشت، یعنی در ۱۰ سال گذشته مجموعه حمایت‌ها در کشور از دانش‌بنیان آنقدر پررنگ نبود.  

افشارچی با اشاره به حمایت فیزیکی و مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: یکسری زیرساخت‌ها فراهم شده است و با افزایش سرمایه در استان قطعاً اتفاق‌های بهتری رخ خواهد داد. اکنون بسیاری از شرکت‌ها از تسهیلات صندوق نوآوری بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: برای پارک علم و فناوری استان، قطعه‌ای زمین در نظر گرفته بودیم، اما در کنار این زمین، دو زمین شش هکتاری نیز وجود داشت که مقرر شد تا این زمین که تقریباً ۱۳ هکتار است، در مدت چهار ماه با مرحله تحویل برای هر شرکت به اندازه ۶۰۰ مترمربع برسد. 

استاندار زنجان با بیان اینکه ما نهایت حمایت را از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهیم تا استان زنجان را نیز به مرحله استاندارد برسانیم، اظهار کرد: در حوزه پسماند و حکمرانی دیجیتال، اقدامات و فعالیت‌هایی در استان انجام شده است.  

افشارچی با اشاره به اینکه در ارتباط با منابع استان نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان برای سوله پارک علم و فناوری و ۱۵ میلیارد تومان برای آماده‌سازی زمین در نظر گرفتیم، بیان کرد: با کمک خیران، زمینی به پارک علم و فناوری استان زنجان اضافه شده است. 

وی با اشاره به ارتباط شرکت‌های بزرگ با دانشگاه‌ها، گفت: این شرکت‌ها می‌توانند در زمینه اجرای پروژه‌های پژوهشی تسهیلات دریافت کنند و همین مسأله اتفاق‌های خوبی را رقم خواهد زد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ما از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم، اما هدایت نمی‌کنیم افزود: در استان زیرساخت هوش مصنوعی را فراهم آورده‌ایم، در این حوزه‌ها (هوش مصنوعی و آی او تی) می‌شود کارهای مفیدی انجام داد. باید در کنار این حمایت‌ها یک ماموریت هدایتی در استان انجام شود، چون باید مجموعه‌ای که سیاست‌گذار است در وهله اول، روشی برای هدایت شرکت‌ها تعریف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha