• جمعه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111309398
  • خبرنگار : 71145

مقام آمریکا: اسرائیل در برابر حماس پیشرفت چشمگیری نداشته/ نتانیاهو تحت فشار اسرائیلی‌ها است

مقام آمریکا: اسرائیل در برابر حماس پیشرفت چشمگیری نداشته/ نتانیاهو تحت فشار اسرائیلی‌ها است

مقام آمریکایی روز پنجشنبه گفت که دولت آمریکا بر این باور است که وضعیت در حال تغییر است، زیرا «اسرائیل آنطور که انتظار می‌رود در برابر جنبش حماس در غزه پیشرفت چشمگیری ندارد».

به گزارش ایسنا، مقام ارشد دولت آمریکا به ان بی سی نیوز گفت که دولت بایدن اظهارات اعلام شده بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق آتش‌بس را به منزله «رد» نمی‌داند، این در حالی است که نتانیاهو تاکید کرده‌است که هیچ توافق آتش‌بسی را که مستلزم خروج نیروهای اسرائیلی از غزه یا آزادی صدها اسیر فلسطینی باشد را نمی‌پذیرد.

این مقام آمریکایی توضیح داد که دولت بایدن بر این باور است که وضعیت در حال تغییر است زیرا اسرائیل آنطور که انتظار می‌رفت در برابر حماس در غزه پیشرفت قابل توجهی انجام نمی‌دهد و نتانیاهو با فشار مردمی فزاینده برای آزادی اسیرانی که هنوز در اسارت حماس هستند، مواجه است.

با این حال، اظهارات علنی نتانیاهو هنوز بازتاب نفوذ اعضای راست‌گرای ائتلاف او است که تهدید کرده‌اند در صورت تعدیل موضعش، استعفا خواهند داد و دولت را سرنگون خواهند کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خانواده‌های بازداشت‌شدگان توسط حماس اطمینان داد که با توافقی برای آزادی اسیران در صورتی که تهدیدی برای امنیت اسرائیل باشد، موافقت نخواهد کرد.

بر اساس گزارش شبکه ۱۲، این دیدار در حالی برگزار شد که موجی از گزارش‌ها درباره توافق احتمالی اسرائیل و حماس برای آزادی اسیران صهیونیست منتشر شده‌است، این شبکه افزود نتانیاهو به خانواده‌ها اطمینان داده‌است که ملاحظات سیاسی مانع از دستیابی به یک توافق احتمالی نخواهد شد.

نتانیاهو به نمایندگان خانواده‌های ۱۸ اسیر گفت که بقای دولت راست افراطی او عاملی در روند تصمیم گیری نیست و گفت که اگر توافق خوبی حاصل شود، آن را تایید خواهد کرد. با وجود اصطکاک و حساسیت‌ها با وزرای راست افراطی که تهدید می‌کنند دولت را بر سر از خود گذشتگی‌های احتمالی که اسرائیل باید به عنوان بخشی از توافق انجام دهد، سرنگون می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو اظهار داشت: اگر توافق خوبی برای اسرائیل، بازگشت اسرا و دستیابی به اهداف جنگی حاصل شود، این کار را خواهم کرد.

وی درباره احتمال مخالفت در داخل ائتلاف دولتی گفت، برایش مهم نیست و هیچ ائتلافی وجود ندارد.

نتانیاهو افزود: اما اگر متقاعد شده باشم و به این عقیده برسم که این معامله امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد یا به اهداف مورد نظر ما نمی‌رسد، آن را انجام نمی‌دهم.

بنا به گزارش‌ها، نتانیاهو از وارد شدن به جزئیات معامله احتمالی خودداری کرد و گفته می‌شود که او درخواست خانواده‌ها را رد کرده‌است که اسیران را به یکباره و نه مرحله‌ای آزاد کنند، همانطور که در سری قبلی آزادی اسیران که یک هفته در نوامبر به طول انجامید، اتفاق افتاد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha