• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402111007449
  • خبرنگار : 71451

تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت سردار احمد غلامپور رزونمایی شد

سردار نائینی: احمد غلامپور سنگ صبور فرماندهان کم‌تجربه بود

سردار نائینی: احمد غلامپور سنگ صبور فرماندهان کم‌تجربه بود

رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مکتب دفاعی امام کشف استعدادها بود. نیروها که به جبهه آمدند به فرماندهان و قهرمانان ملی تبدیل شدند. نهایت نبوغ و خلاقیت و اخلاص را داشتند.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از جلد اول و دوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت سردار احمد غلامپور فرمانده قرارگاه کربلا در دفاع مقدس در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور جمعی از فرماندهان دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم، سردار علی‌محمد نائینی رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حسن باقری، مجید باقری و تقی رضوانی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مکتب دفاعی امام کشف استعدادها بود. نیروهایی که به جبهه آمدند به فرماندهان و قهرمانان ملی تبدیل شدند. نهایت نبوغ و خلاقیت و اخلاص را داشتند.

وی ادامه داد: ترکیب این فرماندهان، یک شبکه فرماندهی را در سه سطح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی منسجم بودند تشکیل داد. یکی از سطوح جنگ قرارگاه مرکزی کربلا بود. شهید مجید بقایی یکی از فرماندهان قرارگاه کربلا است. پس از شهادت شهید بقایی هم سردار احمد غلامپور فرماندهی این قرارگاه را برعهده گرفت و در مقاطع مختلف همه ایشان را به قرارگاه کربلا می‌شناسند و عمدتا این قرارگاه شناسنامه عملیاتی احمد غلامپور است.

وی افزود: او با شناختی که از فرماندهان داشت آنها را به یکدیگر پیوند می‌داد و توانست پیروزی‌های بزرگی را رقم بزند. او فهم راهبردی و تاکتیکی داشت و انتقال دهنده خوب ایده‌های فرماندهی جنگ یود. احمد غلامپور گوش شنوای حرفای تند فرماندهان و سنگ صبور فرماندهان کم تجربه و همراز آقای محسن رضایی بود. مهمترین نقش احمد غلامپور پس از جنگ، حفظ تاریخ شفاهی و روایتگری جنگ بود و نقش تعیین کننده‌ای در پژوهش‌های دفاع مقدس داشته است.

وی یادآور شد: این اثر حاصل ۶۳ جلسه گفت‌وگو است که در سه جلد تهیه شده است. جلد اول تا عملیات بیت‌المقدس، جلد دوم از عملیات بیت‌المقدس تا والفجر۸ و جلد سوم هم وقایع پس از والفجر۸ را بیان خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha