• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402110906712
  • خبرنگار : 50444

حمایت از ۵۴۰ کودک شهرستان اسفراین در طرح ارتقای امنیت غذایی/ بهره‌برداری از ۳ طرح درمانی

حمایت از ۵۴۰ کودک شهرستان اسفراین در طرح ارتقای امنیت غذایی/ بهره‌برداری از ۳ طرح درمانی

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین گفت: در طرح ارتقای امنیت غذایی با همکاری وزارت رفاه، ۵۴۰ کودک مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

حمیدرضا شرکا در نشست خبری با موضوع جوانی جمعیت که امروز، ۹ بهمن ماه برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۲۱ مورد قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان برگزار شده که ۱۶۳ مصوب داشت و ۷۰ درصد آن‌ها اجرایی شده است.

وی افزود: یکی از موضوعات، پیگیری برای زمین‌ها در راه و شهرسازی است که هم اکنون ۶۰۰ مادر بالای سه فرزند ثبت نام کرده‌اند و در حال بررسی مدارک هستند.

وی به طرح ارتقای امنیت غذایی نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۶۷۰ کودک را برای قرار گرفتن در این طرح معرفی کردیم که در مرحله آخر به ۵۴۰ نفر رسیده است و توسط وزارت رفاه حمایت می‌شوند.

شرکا در ادامه به پروژه‌های دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال یک مرکز جامع خدمات سلامت و دو خانه بهداشت به بهره‌برداری می‌رسد که حدود هفت میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه شده و بیش از پنج هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی همچنین به پیگیری ها برای تبدیل دانشکده اسفراین به دانشگاه اشاره کرد و گفت: بدین منظور ابتدا باید زیرساخت‌هایی نظیر فضای آموزشی و خوابگاهی فراهم و تعداد رشته ها و اعضای هیأت علمی بیشتر شود تا بتوانیم این موضوع را رقم بزنیم.

وی همچنین بیان کرد: ۱۱ پایگاه اورژانس شهری و روستایی در این شهرستان وجود دارد که هشت مورد از آن‌ها حوادث جاده‌ای را پوشش می‌دهند و در این خصوص با هلال احمر همراه هستیم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین همچنین بیان کرد: دستگاه MRI اسفراین بیش از ۸۰ میلیارد تومان ارزش دارد و برای ساختمان آن نیز هشت میلیارد تومان هزینه شده که در آینده به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha