• جمعه / ۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402110604116
  • خبرنگار : 50647

در مراسم تجلیل از خدمات امام جمعه سابق بافق؛

مشاور رئیس جمهور: قدرشناسی نشان دهنده رشد جامعه است

مشاور رئیس جمهور: قدرشناسی نشان دهنده رشد جامعه است

ایسنا/یزد در آیینی با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در مسجد جامع بافق از زحمات حجت‌الاسلام «سید جواد سلیمانی» امام جمعه پیشین شهرستان تجلیل شد.

حجت‌الاسلام «سید رضا تقوی» مشاور رئیس جمهور در امور ائمه جمعه و روحانیت و عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در این مراسم گفت: این جلسه بر محور تجلیل و تکریم از یک روحانی و عالم خدمتگزار شکل گرفته و بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به خشوع و خضوع این علما در پیشگاه خدا و بندگان او، بیان کرد: حجت‌الاسلام سلیمانی یک  انسان باتقواست که سال‌های سال مردم را از فراز جایگاه نماز جمعه به تقوا دعوت کرده است.

حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: حجت السلام سلیمانی از چهره‌های علمی، فرهنگی و مذهبی است که خدمات فراوانی در این مدت انجام داده است.

مشاور رئیس جمهور در امور ائمه جمعه و روحانیت گفت:  این عالم فرهیخته در وحدت مردم، بصیرت افزایی، روشن گری و تبیین حقایق دینی و انقلاب نقش موثری داشته است.

وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام سلیمانی همیشه به عنوان یک فرد انقلابی، ولایی، باتقوا و مومن شناخته شده که همه این‌ها باعث این اتفاق و این تجلیل شده است.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: در قرآن و سیره و سنت انبیا الهی آمده که انسان‌های خدوم، بزرگ و شریف را گرامی بداریم و این یکی از دلایل بزرگداشت این خطیب جمعه است.

وی افزود: فلسفه دیگر این تجلیل‌ها بیانگر قدرشناسی است و این قدرشناسی نشان دهنده رشد یک جامعه است.

مشاور رئیس جمهور در امور ائمه جمعه و روحانیت بیان کرد: فلسفه دیگر تجلیل از خدمتگزاران، آموزش قدردان بودن به نسل جدید و جوان و در واقع تربیت جوانان قدرشناس است.

حجه الاسلام «سید عباس حسینی» امام جمعه بافق نیز در این مراسم گفت: دل سوزی‌ها و مهربانی‌های پدرانه  حجه الاسلام سلیمانی بر هیچکس پوشیده نیست و ما قدردان این پدر عزیز هستیم.

وی بیان کرد: این ثمره حمایت ها، عنایت‌ها و توجه همسر ایشان بوده است که ما حجت‌الاسلام سلیمانی را در کنار خود داریم و تشکر و قدردان زحمات ایشان نیز هستیم.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام سلیمانی ۲۵ سال در سنگر نماز جمعه و بیش از ۴۰ سال در خدمت نظام و انقلاب، فعالیت کرده است. او چهره‌ای علمی، فرهنگی، سیاسی و مردم دار است که خدمات ارزنده‌ای در بخش‌های مختلف فرهنگی و عمرانی برای شهرستان است.

تعمیر و ساخت حوزه علمیه برادران و خواهران، بازسازی مسجد جامع و مصلی، مبارزات او در دوران انقلاب و دفاع مقدس از جمله فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی او است.

در پایان مراسم نیز از تمثال چهره‌های ائمه جمعه شهرستان بافق رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha