• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402110301861
  • خبرنگار : 50136

یک مسئول:

۷۵۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان غربی پرداخت شد

۷۵۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان غربی پرداخت شد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از پرداخت ۷۵۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان خبرداد.

دهقانی در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: در سال جاری طی ۲ مرحله مبلغ ۲.۱۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی با عاملیت ۸ بانک مهر ایران، توسعه تعاون، ملت، ملی، تجارت، صادرات، رفاه کارگران و پست بانک به استان آذربایجان غربی تخصیص پیدا کرده  که تاکنون تعداد ۱۷۹۷ طرح با مبلغ ۱۲۶۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۲۴۶۱ نفر طرح مصوب شده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: از طرحهای مصوب فوق، تعداد طرح های مصوب تعداد ۱۶۵ طرح به مبلغ ۳۳۷.۳ میلیارد ریال با اشتغال زایی ۸۲۹ نفر مربوط به طرح های پشتیبان و تعداد ۱۶۳۲ طرح با مبلغ ۷.۹۲۲ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۶۳۲ نفر مربوط به متقاضیان مستقل است.

وی گفت: بیشترین درخواست متقاضیان با اولویت در رشته های قالیبافی، دوخت لباس و دوزنده لباس محلی اقوام می باشد که تاکنون تعداد ۳۷۱۶ مورد مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

در ادامه دهقانی افزود: تاکنون تعداد ۱۱۷۷ طرح به مبلغ ۷۵۳ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۵۱۱ نفر توسط بانکهای عامل پرداخت شده است که ۶۶ درصد اعتبارات مذکور جذب شده که ۳۴ درصد مانده اعتبار نیز مقرر شده است با همکاری بیشتر بانکهای عامل تا ۱۵ بهمن ماه بصورت ۱۰۰ درصد پرداخت و جذب شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ضمن اشاره به نظارت مستمر و دقیق بر طرحهای مذکور گفت: با عنایت به ابلاغ دستورالعمل نظارت بر طرح های بهره مند از تسهیلات توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظارت بر طرحهای مشاغل خانگی نیز بصورت پیشینی و پسینی( قبل از تسهیلات و بعد از تسهیلات) در قالب کمیته های نظارت شهرستانی و استانی متشکل از نمایندگان محترم استانداری( فرمانداری در شهرستان ها) سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان، دستگاه اجرائی مربوطه، بانک عامل مربوطه و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بصورت مستمر انجام می پذیرد و تاکنون حدود ۱۸۰۰ مورد نظارت بر طرحهای مشاغل خانگی انجام پذیرفته است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha