• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402102719395
  • خبرنگار : 50163

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

باید برای معضل بالا رفتن سن ازدواج چاره‌اندیشی شود

باید برای معضل بالا رفتن سن ازدواج چاره‌اندیشی شود

ایسنا/زنجان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: بالا رفتن سن ازدواج در جامعه یک هشدار است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

جواد بازرگان امروز (چهارشنبه، ۲۷ دی ماه) در افتتاحیه رویداد جامعه‌پرداز، اظهار کرد: سن ازدواج در جامعه بالا رفته که این یک معضل است و باید برای آن چاره‌اندیشی شود، جامعه ما در حال حرکت به سمت پیری جمعیت است و در این مسیر نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و ارائه مشوق‌های مناسب هستیم.

او با بیان اینکه هر جامعه‌ای باید دارای شاخصه‌هایی باشد، بیان کرد: از مهم‌ترین شاخصه‌های هر جامعه می‌توان به آگاهی مردم، نظارت مردم و نهایت مشارکت و همگانی است که باید با جامعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه از بین این شاخصه‌ها، آگاهی اهمیت ویژه‌ای دارد، ادامه داد: اگر آگاهی و بینش مردم یک جامعه بالا برود، مردم در موارد حساس احساس مسؤولیت می‌کنند و وارد میدان می‌شوند و وقتی مردم وارد عرصه شوند فضا مدیریت پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی، حضور مردم یکی از دلایل اصلی پیروزی کشور بود، ادامه داد: تاریخ انقلاب نشان داده، هر جا بصیرت و آگاهی مردم بالا بوده، توطئه‌ها خنثی شده است که نمونه بارز آن فتنه‌هایی است که برای کشور پیش آمده، مانند فتنه ۱۴۰۱ که یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار بود که در سایه بصیرت مردم خنثی شد.

وی با توضیح اینکه تقویت وحدت یکی از نتایج آگاهی مردم و حضور آنها در صحنه است، گفت: شاخصه اصلی دیگر، نظارت مردم بر اقدامات و عملکرد مسؤولان است.

بازرگان با توضیح اینکه بخش دیگر که یکی از شاخصه‌های اصلی محسوب می‌شود مشارکت است، بیان کرد: وقتی مشارکت مردمی وجود داشته باشد، شاهد حفظ نظام و انسجام بیشتر نظام خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مورد تاکید در بیانیه گام دوم انقلاب، ایجاد تمدن نوین اسلامی است، گفت: شرط اصلی شکل‌گیری نظام اسلامی، حضور مردم است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه اگر دنبال ایران قوی هستیم، باید یک استراتژی داشته باشیم که استراتژی ما کارآمدی مردم نهاد و مردم بنیاد است، افزود: رویداد جامعه‌پرداز در این راستاست.

وی با بیان اینکه وظیفه این رویداد، شبکه‌سازی و توانمندسازی کنشگرانی است که بین مردم فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: یکی از نمونه‌های بارز مشارکت مردمی، فعالیت مهرانه در زنجان است که به همت مردم شکل گرفته است و بیماران سرطانی از سراسر کشور را بدون پرداخت ریال هزینه پذیرش می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha