• یکشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402102416869
  • خبرنگار : 50659

پیشکسوت‌ترین استاد مکتب‌خانه‌ایِ سنّتیِ قرآن کریم خلخال درگذشت

پیشکسوت‌ترین استاد مکتب‌خانه‌ایِ سنّتیِ قرآن کریم خلخال درگذشت

ایسنا/اردبیل معلّم قرآن کریم، پیشکسوت‌ترین استاد مکتبخانه‌ایِ سنّتیِ قرآن کریم استان اردبیل، شهرستان خلخال و روستای نمونه قرآنیِ ملّیِ اندبیل، حاج جهانبخش مددی اندبیلی به رحمت الهی واصل گشت.

سید اسماعیل هاشمی، مسئول قرآنی مسجد روستای اندبیل در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: عبد صالح، معلّم قرآن کریم، پیشکسوت ترین استاد مکتبخانه ایِ سنّتیِ قرآن کریم استان اردبیل، شهرستان خلخال و روستای نمونه قرآنیِ ملّیِ اندبیل، استاد حاج جهانبخش مددی اندبیلی به رحمت الهی واصل گشت.

وی افزود: مرحوم مددی شخصیّتی بودکه بیش از ۶ دهه از عمر گرانبهای خویش را در راه برافراشته شدن پرچم قرآن کریم و تعالیم عالیه آن در روستای اندبیل و شهرستان خلخال مصروف داشت. معلّمی که شریفترین اوقات خویش را در راه احداث مسجد محمّدرسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در طبق اخلاص گذاشت و چه مصائبی که در این راه بر وی تحمیل و با تأسّی از آموزه های قرآن کریم ( إِنَّ اللهَ مَعَ الصّابِرین) را معنی نمود.

هاشمی بیان کرد: شاید بر آن بود که با اخلاص، بر امروزیها بقبولاند که قرآنی بودن مستوجب اهلیّت، معاشرت و مُآنست با مسجد بوده و مسجد بارور کننده و زمینه ساز قرآنی شدن می باشد.

مسئول قرآنی مسجد روستای اندبیل ادامه داد: مرحوم مددی مسجدی ساخت با نام اوّلین شخصیت تاریخ، رحمتٌ لِّلعالمین و اسوه حسنه اسلام که تلاقی وحدت و مغفرت برای مؤمنین باشد. حوزه و دانشگاهی باشد برای نسل امروز که قرآن یاد گرفته و قرآنی پرورش یابند.

هاشمی افزود: این شخصیت والامقام به مانند حدیث شریف پیامبر(ص) که فرمودند: "مُعَلَّمُ القُرآنُ وَ مُتَعَلِّمُهُ یَستَغفِرُ لَهُ کُلُّ شَیءٍ حَتَّی الحوُتَ فیِ البَحرِ" همه چیز برای معلم قرآن طلب آمرزش می‌کنند؛ حتی ماهی در دریا. شریفترین انسانی که کتاب الله اکبر، افضل من موجود کل عالم، سرلوحه زندگیش بود. بی مدّعا، خالص، گمنام و بی توقّع که با تأسّی از کتاب الله ( وَ تَواصَو بِالحَق وَ تَواصَو بِالصَّبر) را معنا بخشید و بدرود گفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha