• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402101107488
  • خبرنگار : 50256

سامانه جمع آوری پسماندهای خشک (بهروب) در تبریز شروع به کار کرد

سامانه جمع آوری پسماندهای خشک (بهروب) در تبریز شروع به کار کرد

ایسنا/آذربایجان شرقی آیین راه اندازی سامانه جمع آوری پسماندهای خشک (بهروب) با حضور مسئولان شهری و استانی در تبریز برگزار شد.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز دوشنبه، ۱۱ دی ماه در آیین رونمایی از سامانه بهروب در تبریز، با بیان این‌که موفقیت طرح‌های زیست محیطی در حوزه جمع آوری پسماند، رابطه مستقیمی با مشارکت و همراهی شهروندان دارد، گفت: رسانه‌های محلی، مدارس، دانشگاه‌ها و اداره‌ها نقش حائز اهمیتی در ترویج و فرهنگ سازی تحویل پسماند خشک و رواج یافتن استفاد از سامانه جمع آوری پسماند بهروب دارند.

وی افزود: یکی از اهداف راه اندازی سامانه بهروب، کاهش پسماند در کنار توجه به درآمدزایی و اقتصاد خانواده است و شهرداری تبریز، امسال تلاش جدی برای اجرای پروژه‌های زیست محیطی دارد و پنجم بهمن سال جاری نیز لندفیل شماره دو تبریز به بهره برداری می‌رسد.

وی، تولید کمپوست از پسماندهای شهری و تبدیل آن به نهاده‌های دامی را ازجمله برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه پسماند عنوان کرد و گفت: اکنون تعداد ۴۷۰ کاربر عضو سامانه بهروب هستند و با مشارکت رسانه‌های جمعی در معرفی سامانه و همراهی شهروندان فرهنگ دوست تبریز نیز امیدواریم در ماه‌های اخیر تعداد کاربران سامانه افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی تاکید کرد: با گسترش استفاده از سامانه بهروب، برخی باکس‌های زباله در معابر ۱۸ متری که بلا استفاده باشند، جمع آوری می‌شوند.

سامانه جمع آوری پسماندهای خشک (بهروب) در تبریز شروع به کار کرد

حبیبه هراتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، اظهار کرد: جمع آوری پسماندهای خشک در کاهش تولید زباله و  ایجاد چرخه اقتصادی پسماند در کلان شهرها اهمیت فراوانی داشته و لازم بود تا به صورت تخصصی و مهندسی شده وارد این حوزه شویم.

وی افزود: سامانه بهروب جهت جمع آوری پسماندهای خشک مدتی قبل در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز مطرح شده و با فراهم سازی زیر ساخت‌های این اقدام، اکنون سامانه بهروب در سطح شهر تبریز اجرایی شده و گام‌های بزرگی در زمینه حفظ محیط زیست و شادابی شهر برداشته خواهد شد.

وی گفت: شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن «بهروب» بر روی تلفن‌های همراه خود با انجام روش تفکیک از مبدا پسماندها به کاهش زباله‌های خشک و بازیافت آن‌ها کمک کنند. این اپلیکیشن‌، قابلیت نصب بر روی انواع تلفن‌های همراه را داشته و تحت نظارت سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز فعالیت می‌کند.

هراتی در تشریح روند مشارکت شهروندان در این روش، افزود: شهروندان می‌توانند زباله‌های خشک و تر را در منازل خود از هم جدا کنند و سپس با ثبت درخواست فروش خود در اپلیکیشن، زباله‌های خشک را به مامور بهروب تحویل داده و در ازای آن نیز پول و امتیاز دریافت کنند که البته به خواسته خود شهروندان بستگی دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با رونمایی و اجرایی شدن این سامانه در تبریز، شاهد تحولی اساسی در حفظ محیط زیست و رفه بخشی از ترافیک شهر باشیم و در کنار آن نیز این اقدام، درآمدزایی برای خانواده‌ها به همراه خواهد داشت. 

سامانه جمع آوری پسماندهای خشک (بهروب) در تبریز شروع به کار کرد

سامانه جمع آوری پسماندهای خشک (بهروب) در تبریز شروع به کار کرد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۶:۵۶

این بساط خورد و خوراک گردهمایی ها کی برچیده خواهد شد !؟ در کدام کشور جز ایران این روال شده !؟