• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402101006599
  • خبرنگار : 50130

آغاز رقابت ۲۱۱ نفر از طلاب و روحانیان اهل سنت در مسابقات سراسری قرآن

آغاز رقابت ۲۱۱ نفر از طلاب و روحانیان اهل سنت در مسابقات سراسری قرآن

ایسنا/کردستان معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: مرحله استانی دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت و سومین دوره مسابقات قرآنی طه ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت و خانواده‌های آنان در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج آغاز شد.

کمال گرامیان، امروز، ۱۰ دی‌ماه در مراسم افتتاحیه مرحله استانی دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت و سومین دوره مسابقات قرآنی طه ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت، اظهار کرد: این دوره از مسابقات قرآنی با عنوان گرامیداشت شهدای غزه و جبهه مقاومت اسلامی و با شعار «قرآن کتاب وحدت» برگزار شده است.

وی تعداد شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات قرآنی را ۲۱۱ نفر ذکر کرد و افزود: سال گذشته ۱۶۳ نفر در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند که امسال با وجود حذف رشته‌های حفظ و آوایی برای همسران و فرزندان و رشته ترتیل برای طلاب و فارغ‌التحصیلان بانو، مسابقات با استقبال خوبی روبرو شد.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: از تعداد شرکت‌کنندگان سال جاری ۵۲ نفر روحانی، ۵۴ نفر طلبه، ۷۴ نفر طلبه و فارغ‌التحصیل بانو، ۱۲ نفر همسر طلاب و روحانیون و ۱۸ نفر فرزند طلاب و روحانیون هستند.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات قرآنی در پنج گروه طلاب برادر، روحانیون، طلاب و فارغ‌التحصیلان خواهر، همسران طلاب و روحانیون، فرزندان طلاب و روحانیون برگزار می‌شود، ادامه داد: این دوره از رقابت‌های قرآنی در رشته‌های حفظ  کل، ۱۰ جزء و یک جزء ویژه بانوان، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، خطابه‌خوانی، تواشیح‌، مولودی‌خوانی و اناشید، حفظ موضوعی قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن، نقاشی با موضوع آیات قرآنی برگزار می‌شود.

گرامیان گفت: از تعداد شرکت‌کنندگان ۱۴۱ نفر در رشته ترجمه و مفاهیم، ۲۲ نفر در رشته مولودخوانی، ۱۱ نفر در رشته حفظ، ۱۹ نفر در رشته قرائت ترتیل طلاب آقا و ۱۴ نفر روحانیون، ۹ نفر در رشته قرائت تحقیق طلاب و ۵ نفر روحانیون هستند.

وی یادآور شد: شرکت‌کنندگان رشته‌های خطابه قرآنی، تواشیح و اناشید و نقاشی به صورت کشوری با هم به رقابت می‌پردازند، لذا فایل صوتی شرکت‌کنندگان ضبط شده و برای رقابت به تهران ارسال خواهد شد و رشته ترجمه و مفاهیم قرآن نیز به صورت مجازی و هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: در هر رشته سه نفر به عنوان برگزیده مرحله استانی دهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم انتخاب و به مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرآنی که اسفندماه در هرمزگان برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha