• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402100402095
  • خبرنگار : 71588

افزایش اختلالات روانی و مصرف مواد مخدر میان نظامیان صهیونیست در نتیجه جنگ غزه

افزایش اختلالات روانی و مصرف مواد مخدر میان نظامیان صهیونیست در نتیجه جنگ غزه

یک روزنامه عبری‌زبان فاش کرد که بخش توانبخشی ارتش رژیم صهیونیستی برنامه‌ای را برای کمک به سربازانی آغاز خواهد کرد که که به دلیل جنگ در غزه از اختلالات روانی و اضطراب رنج می‌برند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارنوت» به نقل از مسئولان بخش توانبخشی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت، گروه‌هایی از پرستاران و روانپزشکان تشکیل خواهند شد تا کسانی را که تمایل به خودکشی دارند درمان کنند و هدف از این اقدام این است که می‌خواهند ارزیابی از سربازانی داشته باشند که از اختلالات روانی و اضطراب جنگ غزه رنج می‌برند.

این روزنامه عبری‌زبان همچنین فاش کرد، جنگ غزه تلفات زیادی را در صفوف نظامیان صهیونیست داشته و شماری از آنها دچار اختلالات روانی شده و برخی از آنها نیز جسماً آسیب دیده و معلول شده‌اند.

پیشتر روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» فاش کرد  که از آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی تاکنون بیش از ۲۸۰۰ نظامی صهیونیست در بخش توانبخشی وزارت جنگ بستری شدند و در حال درمان هستند.

این روزنامه همچنین نوشت، ۱۸ درصد از نظامیان مجروح اسرائیلی از مشکلات روانی رنج می‌برند.

روزنامه عبری‌زبان معاریو نیز پیش از این با اذعان به وضعیت نابسامان نظامیان صهیونیست گزارش داد که اندوه و غم، درد و مشکلات مرتبط با خواب و تنفس و بی‌اشتهایی در سربازان دیده می‌شود. سربازانی که از جنگ بازگشته‌اند، از مشکلات روانی و جسمانی رنج می‌برند.

در این گزارش آمده است، با پیشرفت جنگ که احتمالاً برای یک دوره طولانی ادامه داشته باشد، میزان خسارت و درد و حزن نظامی‌ها افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، براساس یک مطالعه اسرائیلی، رخدادهای جنگ هفت اکتبر تأثیرات گسترده و بلندمدتی به ویژه بر سلامت روان صهیونیست‌ها داشته است.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارنوت جزئیات مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه‌های حیفا، کلمبیا و مرکز بهداشت روانی شالواتا، در رابطه با پیامدهای روانی رخدادهای هفتم اکتبر را فاش کرد که صدها نظامی صهیونیست ۱۸ ساله و بالاتر را تحت تاثیر قرار داده است.

این مطالعه افزایش قابل توجه مصرف مواد مخدر در میان نظامیان صهیونیست را پس از شروع جنگ غزه نشان می‌دهد.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌ است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته ‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha