• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402092920429
  • خبرنگار : 50622

به تعمیرکاران سیار بدون مجوز اعتماد نکنید

به تعمیرکاران سیار بدون مجوز اعتماد نکنید

ایسنا/البرز بازرس اصلی نظارت بر عملکرد اتحادیه صنف تعمیرکاران اتومبیل کرج گفت: واحدهای سیاری که با تبلیغ در شبکه‌های مجازی با عناوین متخصص و فوق تخصص خدمات فنی و تعمیرگاهی خودرو فعالیت می‌کنند، فاقد مجوز بوده و برخی از آنها ضمن فاکتورسازی از قطعات نامرغوب استفاده می‌کنند. مردم برای خدمات خودرو به واحدهای صنفی دارای مجوز مراجعه کنند.

بهزاد صوفی در گفت و گو با ایسنا، درباره خدمات تعمیرگاهی در شبکه‌های مجازی گفت: معضلی که در حوزه صنف تعمیرکاران با آن مواجه هستیم، واحدها و یا افرادی هستند که بدون مجوز از اتحادیه و تائیدیه فنی از طریق شبکه‌ و سامانه‌های مجازی با عناوین تخصص و فوق تخصص اقدام به تبلیغ خدمات تعمیرگاهی می‌کنند که این امر باعث گمراهی مردم می‌شود. شهروندان برای رفع عیوب خودرو خود گاها با این افراد تماس می‌گیرند و این افراد برای رفع عیوب فنی خودرو به منزل مسکونی آنها مراجعه کرده که در این راستا تخلفاتی اتفاق می‌افتد. متاسفانه وقتی برای پیگیری به اتحادیه مراجعه می‌کنند، اتحادیه دسترسی به این افراد ندارد.

وی اظهار کرد: در مواردی مشاهده شده این افراد خارج از تعمیرات و خدماتی که انجام داده‌اند، از بی‌اطلاعی مالک سوء استفاده کرده و با فاکتور سازی مبالغ هنگفتی از بابت ایاب و ذهاب، تعمیرات سیار مطالبه کرده و همچنین مبادرت به استفاده از قطعات نامرغوب کرده‌اند. اگرچه این امر تخلف صنفی بوده، اما نمی‌توان هیچ نظارتی توسط اتحادیه انجام داد. این افراد اغلب هیچ گونه مالیات شغلی، عوارض شهرداری، سنوات اتحادیه و حق و حقوق دولتی خود را پرداخت نمی‌کنند. بنابراین موارد باید نسبت به جمع آوری واحدهای فاقد مجوز اقدامات عاجل صورت گیرد.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، شهروندان در صورت خرابی خودرو، حتما به واحدهای صنفی دارای مجوز مراجعه کنند. کمترین تخلف مربوط به واحدهای صنفی دارای مجوز اتحادیه و بیشترین تخلف و حجم شکایت هم مربوط به واحدهایی است که از طریق سایت اقدام به تبلیغ می‌کنند و چون جا و مکانی مشخص نداشته و سیار هستند، توسط اتحادیه قابل پیگرد نیستند. همچنین بیشترین تخلف در رسته‌های خدمات فنی خودرو، کارشناسی تشخیص رنگ که به صورت سیار در سطح شهر فعالیت کرده و تبلیغات مجازی دارند، دیده شده است.

صوفی درباره طرح ساماندهی مشاغل گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی مشاغل توسط اتاق اصناف، در مجموع طی شش ماهه گذشته ۱۹۰ واحد صنفی مربوط به این اتحادیه شناسایی و برای آنها جواز کسب صادر شده است. همچنین در رسته‌ شغلی کارشناسی تشخیص رنگ خودرو هم ساماندهی خوبی صورت گرفت و نزدیک به ۵۳ جواز کسب صادر شده است.

وی افزود: پس از تغییر و تحولات اتاق اصناف و به دستور مسئولین مربوطه، حرکت جهادی در مورد ساماندهی مشاغل آغاز شده که با اجرای آن موفق شدیم واحدهای زیادی را مجوزدار کنیم. همچنین واحدهایی را که گاها به صورت استیجاری فعالیت می‌کردند و یا به دلیل جابه جایی‌های مکرر از نظارت اتحادیه خارج‌ می‌شدند، شناسایی و تقریبا بیشتر آنها در حال دریافت مجوز هستند.

صوفی افزود: اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل شامل ۳۵ رسته شغلی است که نزدیک به ۳۴ نمایندگی مجاز خودرو صافکاران، نقاشان، کارواش‌ها، پارکینگ‌ها، مکانیکی ، جلوبندی، خدمات فنی خودرو، مجموعه تعمیرگاهی و کارشناس تشخیص رنگ خودرو را مدیریت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha