• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402092216036
  • خبرنگار : 71660

با اشاره به عدم موافقت با آتش‌بس غزه

اسکای‌نیوز: آمریکا و انگلیس در حال انزوا هستند

اسکای‌نیوز: آمریکا و انگلیس در حال انزوا هستند

اسکای نیوز در گزارشی به رای‌گیری سازمان ملل برای آتش‌بس غزه می‌پردازد و معتقد است که کشورهایی نظیر آمریکا که رای منفی و یا انگلیس که رای ممتنع می‌دهند، «به طور فزاینده‌ای در حال انزوا هستند.»

به گزارش ایسنا، از میان ۱۹۳ عضو در مجمع عمومی سازمان ملل، ۱۵۳ عضو از آتش‌بس در غزه حمایت کردند. این افزایش چشمگیری از آخرین رای‌گیری در ماه اکتبر بود؛ اقدامی که نشان می‌دهد افکار جهانی چگونه با گذر زمان پیش می‌رود.

اسکای نیوز در این گزارش می‌نویسد: اگر اسرائیل به رای‌گیری سازمان ملل اهمیت ندهد و آن را نادیده بگیرد، صدای بزرگترین متحد خود را از دست نخواهد داد.

اما با این حال به نظر می‌رسد در بحبوحه فشارهای بین‌المللی و انتقاداتی که به دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا وارد شده است، این کشور موضع خود را نسبت به این جنگ تغییر داده است.

او روز سه‌شنبه در اظهاراتی بی‌سابقه گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باید کابینه خود را تغییر دهد و در عین حال تایید کرد که در پی بمباران‌های کورکورانه‌ای که صهیونیست‌ها به نوار غزه انجام داده‌اند، حمایت جهانی از این رژیم اشغالگر کاهش شدیدی یافته و کابینه کنونی در تل‌آویو به نحوی رفتار می‌کند که همراهی جامعه بین‌المللی با خود را بسیار دشوار کرده است.

طبق آنچه اسکای نیوز می‌گوید: البته که این اختلافات میان آمریکا و اسرائیل و یا میان بایدن و نتانیاهو درخصوص برنامه‌های بلند مدت برای غزه چیز جدیدی نیست؛ اختلافاتی که به دلیل اظهارات بایدن در این برهه از درگیری به اوج خود رسیده است.

این رسانه انگلیسی در پایان با اشاره به کشورهایی نظیر آمریکا که رای منفی و یا انگلیس که رای ممتنع برای آتش‌بس غزه می‌دهند، می‌گوید که چنین کشورهایی «در حال انزوا فزاینده‌ای» هستند؛ اتفاقی که موجب کاهش فشارها در جنگ نخواهد شد.

در شصت و هشتمین روز تجاوز به نوار غزه ناکامی‌ها و تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد با مقاومت ادامه دارد، به موازات آن این رژیم بار دیگر بمباران‌های هوایی و توپخانه‌ای کورکورانه خود را علیه مناطق مختلف غزه از سرگرفت.

مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۵۳ رای موافق قطعنامه‌ای را با هدف آتش‌بس فوری در غزه تصویب کرد.

۲۳ کشور عضو مجمع عمومی به این قطعنامه رای ممتنع و ۱۰ عضو هم رای منفی دادند که شامل رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌شود. البته این قطعنامه‌ای الزام‌آور نیست، اما به منزله ایده و باور شاخص جهانی محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، دستور بمباران و تخلیه اشغالگران باعث آواره شدن بیش از ۱.۹ میلیون فلسطینی شده و حدود ۸۵ درصد از جمعیت غزه بی‌خانمان شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha