• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402092014515
  • خبرنگار : 30189

سامانه‌ «صدای هیأت» برای فاطمیه آغاز به کار کرد+تیزر

سامانه‌ «صدای هیأت» برای فاطمیه آغاز به کار کرد+تیزر

معاون سازماندهی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: سامانه «صدای هیأت» را برای برگزاری هرچه بهتر هیأت‌های عزاداری در ایام فاطمیه همچون مناسبت‌های گذشته دیگر فعال کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد خانجانی معاون سازماندهی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) اظهارداشت: سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، سامانه «صدای هیأت» را برای برگزاری هرچه بهتر هیأت‌های عزاداری در ایام فاطمیه همچون مناسبت‌های گذشته دیگر فعال کرده است.

2 بخش مجزا سامانه صدای هیأت برای مردم و مسوولان هیأت‌ها

وی با اشاره به اینکه در این سامانه دو بخش مجزا هم برای مسئولین هیأت‌ها و دیگری برای عموم مردم وجود دارد، گفت: در بخش اول مسئولین هیأت‌ها می‌توانند مشکلات و چالش‌های اجرایی خود را با مراکز و ارگان‌های مربوطه مطرح کنند. در این مرحله سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، همراه، هم‌صدا و پیگیر گزارش‌های مسئولین هیأت‌ها برای رفع مشکلات آن‌ها می‌شود.

خانجانی گفت: در بخش دوم هم عموم مردم می‌توانند نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود درباره نحوه برگزاری مراسم را مطرح کنند. به این ترتیب به برگزاری با شکوه هیأت‌های مذهبی و عرض ارادت کمک خواهد شد.

سامانه‌ «صدای هیأت» برای فاطمیه آغاز به کار کرد+تیزر

بیش از 15 هزار گزارش تاکنون به سامانه صدای هیأت رسیده است

معاون سازماندهی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه این سامانه در بازه‌های مناسبتی گذشته مورد استقبال مردم و هیأت‌ها قرار گرفته است، گفت: از محرم 1400 که اوج شیوع کرونا و برگزاری مجالس عزاداری بود تاکنون، بیش از 15 هزار گزارش به این سامانه ارسال شده است و توسط کارشاسان سازمان در ستاد و استان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. 

وی تصریح کرد: برای رسیدگی و پیگیری امور هیأت‌ها، ۴۲۰ دفتر در سراسر کشور پاسخگوی هیأت‌های مذهبی‌اند. مردم یا مسئولان هیأت‌ها برای ارسال گزارش‌های خود باید عدد 1 را به سامانه 10004615 ارسال کنند یا می‌توانند گزارش‌های خود را در سامانه sedayeheyat.ir ثبت کنند. پس از ثبت ابتدا گزارش‌ها در ستاد سازمان بررسی شده و به بخش‌های مرتبط در ستاد یا استان‌ها ارجاع داده می‌شود و آن‌ها نیز موظف هستند در مدت زمان کوتاهی نسبت به آن پاسخ دهند تا به مخاطب ارائه شود. این گزارش‌ها ممکن است به اقدام عملی درخصوص هیأت‌ها منجر شود که توسط کارشناسان استانی پیگیری می‌شود.

وی گفت: سامانه صدای هیأت در واقع می‌خواهد مشکلات و نظرات مردم در هیأت‌ها را به گوش همگان برساند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha