• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402091409618
  • خبرنگار : 50163

فرج‌الهی:

جامعه فناوری کشورمان نتوانسته دستاوردهای خود را به خوبی تشریح کند

جامعه فناوری کشورمان نتوانسته دستاوردهای خود را به خوبی تشریح کند

ایسنا/زنجان رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: جامعه فناوری کشورمان آن‌طور که باید و شاید نتوانسته دستاوردهای خود را به خوبی برای جامعه تشریح کند که یکی از نمونه‌های بارز آن کنکور سراسری است که شرکت‌کنندگان رشته تجربی در آن بیشتر از سایر رشته‌ها است.

میثم فرج‌الهی (شامگاه دوشنبه ۱۳ آذرماه) در مراسم پایانی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان زنجان با بیان اینکه شکل‌گیری دانشگاه‌های آموزش‌محور، پژوهش‌محور، فناورمحور و کارآفرین‌محور در همه دنیا مانند کشورمان یا اتفاق افتاده و یا در حال اتفاق افتادن است، عنوان کرد: زمانی دانشگاه‌ها آموزش‌محور بودند که انصافا در آموزش نیروی انسانی عملکرد بسیار خوبی داشتیم تا جایی که دانشجویان ما در خارج از کشور عموما در حوزه آموزش جزو بهترین‌های دانشگاه خود هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش نیز کشور ما همواره در رده‌های بالایی قرار دارد، اضافه کرد: در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده‌ایم که بتوانیم در فناوری و کارآفرینی نیز مانند آموزش‌وپژوهش عمل کرده و همان روند موفقیت‌آمیز را دنبال کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر بگوییم فناوری همان ابزاری است که کیمیای خاک را به طلا تبدیل می‌کند، بیراهه نگفته‌ایم، توضیح داد: راه نجات اقتصاد کشور و زمینه‌های دیگر، جز علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان نیست و اگر توجه ویژه به این موضوع داشته باشیم، قطعا می‌توانیم موفق شویم.

فرج‌الهی با بیان اینکه هر چند کارهای مختلفی در این حوزه انجام گرفته است اما نیازمند اهتمام بیشتری در این حوزه هستیم، بیان کرد: جامعه فناوری کشورمان آن‌طور که باید و شاید نتوانسته دستاوردهای خود را به خوبی برای جامعه تشریح کند که یکی از نمونه‌های بارز آن کنکور سراسری است که شرکت‌کنندگان رشته تجربی در آن بیشتر از سایر رشته‌ها است.

وی با یادآوری اینکه متاسفانه اثر کارآفرینی و توسعه فناوری در جامعه به خوبی معرفی نشده است، اذعان کرد: متاسفانه هنوز هم نتواسته‌ایم به جامعه دانش‌آموزی کشورمان بقبولانیم که یک مهندس نیز می‌تواند کارآفرین و ثروت‌آفرین خوبی بوده و زندگی مطلوبی نیز داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه در صورت تداوم چنین وضعیتی تا چند سال آینده با بحران مهندس مواجه خواهیم شد و مهندسی در کشور نخواهیم داشت، ادامه داد: دلیل این امر نیز آن است که نتوانسته‌ایم موفقیت علم و فناوری در رشته‌های فنی و مهندسی و حتی رشته‌های خلاقیت‌محور مانند هنر را به جامعه القا کنیم.

فرج‌الهی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به القا این موضوع مهم که فناوری می‌تواند ثروت‌آفرین و کارآفرین باشد کمک کرده و همچنین می‌تواند مسیر حرکت را برای دانش‌آموزان تغییر دهد، افزود: با توحه به این امر روی این موضوع باید بسیار کار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha