• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402091208442
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

وظیفه هیأت رسیدگی به تخلفات اداری، حاکمیت سلامت اداری است

وظیفه هیأت رسیدگی به تخلفات اداری، حاکمیت سلامت اداری است

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: وظیفه هیأت رسیدگی به تخلفات اداری، حاکمیت سلامت اداری است.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نوبخت اژدری گفت: صلاحیت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان با هیــأت بــدوی است و آراء صادره در صورتیکه قابل تجدید نظر نباشد از تاریخ ابلاغ قطعی و لازم الاجراست.
این مقام مسئول اضافه کرد: ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع یا انجام ندادن یا تأخیر در انجام امور قانونی آنها بدون دلیل و همچنین ایراد تهمت و افترا، هتک حیثیت از مصادیق تخلف اداری محسوب می شود که بدون هیچ گونه چشم پوشی می بایست با متخلفین برخورد شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: هدف از هیئت رسیدگی به تخلفات اداری حاکمیت سلامت اداری است و رسیدگی به تخلفات می بایست به گونه ای باشد که باعث آبروریزی و حتک حرمت افراد نشود.


جلوی تخلفات اداری را از طریق پیشگیری بگیریم

در ادامه احمد احمدی طالیشان، نماینده وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری نیز افزود: در رسیدگی به تخلفات اداری با سه مولفه پیگیری، مقابله و پیشگیری روبروهستیم و بهترین گزینه این است که جلوی تخلف را از طریق پیشگیری بگیریم که این روش یکی از اساسی ترین و قابل قبول ترین روشهای مقابله با فساد و تخلف اداری است.
این مقام مسئول اضافه کرد: برگزاری دوره های تخصصی آشنایی با تخلفات اداری یکی از ضروریات  برای تشکیلات اداری است و تمامی کارکنان می بایست با مصادق تخلف و فساد و اختلاس و ... آشنایی کامل داشته باشند.
نماینده وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری تأکید کرد: سهل انگاری رؤسا و مدیران در ندادن گزارش تخلفات کارمندان تحت امر باعث می شود در مبارزه با تخلفات و کاستی ها موفقیت های قابل قبولی را کسب نکنیم و کارشکنی و شایعه پراکنی، وادار ساختن یا تحریک دیگران به کارشکنی یا کم کاری و ایراد خسارت به اموال دولتی و اعمال فشارهای فردی برای تحصیل مقاصد غیر قانونی از مصادیق تخلف اداری است که قطعا هیئت رسیدگی به تخلفات اداری با آن برخورد خواهد کرد.


روحیه همکاری و انضباط کاری نقش کلیدی در توازن بخشیدن به ساختارهای اداری و سازمانی دارد

حجت الاسلام مهدی اسدعلیزاده، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان با اشاره به اهمیت نظم و انضباط کاری در تشکیلات سازمانی گفت: روحیه همکاری و انضباط کاری نقش کلیدی در توازن بخشیدن به ساختارهای اداری و سازمانی دارد و در این راستا مقوله فرهنگ در میان صاحب‌نظران همواره به عنوان بزرگترین پیش‌نیاز نیل به توسعه همه جانبه مطرح بوده است.

علیزاده افزود: فرهنگ کار بایستی در جامعه نهادینه شود تا از این طریق بتوان به توسعه همه جانبه در جامعه دست یافت.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha