• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402082719674
  • خبرنگار : 71660

حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به خبرنگاران تی‌آرتی + ویدئو

حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به خبرنگاران تی‌آرتی + ویدئو

ویدئوهای منتشر شده حاکی از آن است که یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگار رسانه ترکیه‌ای تی‌آرتی حمله کرده و با لوله تفنگش دوربین این خبرنگار را شکسته است.

به گزارش ایسنا، تیم عکاس خبرنگاران تی‌آرتی در قدس شرقی مشغول به کار بوده‌اند؛ جایی که نیروهای رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها روز جمعه در حوالی مسجد الاقصی درگیر شدند.

تی‌آرتی در راستای حادثه پیش‌آمده گزارش داد: نیروهای اسرائیل به طور فیزیکی با تیم خبری تی‌آرتی درگیر شدند و همزمان با اینکه این خبرنگاران رویدادهای مربوطه را در این منطقه بی‌ثبات پوشش می‌دادند، دوربین آن‌ها را با لوله تفنگ شکستند. این تیم خبری در حال پوشش مسدودسازی مسیر توسط نیروهای اسرائیلی و استفاده از زور و اجبار این نیروها علیه فلسطینی‌هایی بودند که به سمت مسجدالاقصی می‌رفتند.

در ویدئو کوتاهی که منتشر شده یک گروه از افسران ارتش رژیم صهیونیستی مقابل لنز دوربین ایستاده‌اند که این دوربین توسط شخصی خارج از کادر شکسته می‌شود.

مقامات صهیونیستی هنوز در این خصوص پاسخی نداده‌اند، اما پیشتر ادعا کرده‌ بودند که «هرگز از قصد خبرنگاران را هدف نگرفته و نخواهیم گرفت».

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه ضمن محکومیت این اقدام ارتش رژیم صهیونیستی، بیان کرد: «این نیروها به جنایات و کشتار جمعی غیرنظامیان و خبرنگاران ادامه می‌دهند و نمی‌گذارند اعضای رسانه وظیفه خود را انجام دهند. تمام نیروهای اسرائیل به نقض قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهند و هرگونه قانون و اصولی را نادیده می‌گیرند. من حمله پلیس اسرائیل به تیم رسانه تی‌آرتی در قدس را محکوم می‌کنم.»

دبیرکل سازمان خبرنگاران بدون مرز تصریح کرد که همانند آنچه در جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی در حال وقوع است، هرگز شاهد نبوده این تعداد زیاد از خبرنگاران در مدت کوتاهی کشته شوند.

کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران پیشتر تعداد روزنامه‌نگاران و کارمندان رسانه‌ها را که در تنش اخیر میان دو طرف فلسطینی و رژیم صهیونیستی کشته شدند، ۴۲ تن اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha