• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402081611556
  • خبرنگار : 50405

یک فعال سیاسی اصولگرا:

نامزدها وعده‌های در سطح اختیارات مجلس بدهند

نامزدها وعده‌های در سطح اختیارات مجلس بدهند

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی گفت: نامزدهای انتخابات وعده هایی بدهند که در سطح اختیارات مجلس باشد تا بعدا که وارد پارلمان شدند، حس بی اعتمادی در مردم به وجود نیاید.

سید جواد رضویان‌راد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه متاسفانه بر اساس چیزی که در سطح جامعه دیده می‌شود، اعتماد عمومی در وضعیت مناسبی قرار ندارد، اظهار کرد: دلیل بروز این مشکل، عمل نکردن مسئولین به وعده‌هایشان است. گاهی دیده می‌شود نامزدهای انتخابات مجلس وعده‌هایی به مردم می‌دهند که از حوزه اختیارات مجلس خارج است و وقتی که وارد پارلمان می‌شوند و نمی‌توانند به وعده‌های داده‌شده عمل کنند، حس بی‌اعتمادی در مردم به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه عدم عمل به وعده‌ها تنها مختص نمایندگان نیست و دولت ها نیز بسیاری از وعده‌های خود را اجرایی نکرده اند، افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که برای افزایش مشارکت در انتخابات باید صورت گیرد، بازیابی اعتماد عمومی است. بدین منظور مسئولین باید عزمی جدی برای حل مشکلات مردم داشته باشند، البته نه به نوعی که مردم فکر کنند این اقدامات گذراست و صرفا در ایام انتخابات و به منظور ترغیب آنان به مشارکت انجام می‌شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسئولین به مردم در خصوص عملکردشان، عنوان کرد: سفرهای استانی هیات دولت گامی موثر در راستای افزایش اعتماد عمومی است، اما اگر در این سفرها قول‌هایی داده شود که اجرا نگردد، به بی‌اعتمادی دامن می‌زند.

رضویان‌راد ادامه داد: اکنون بار اصلی حل مشکلات مردم و افزایش اعتماد عمومی بر دوش دولت قرار دارد، زیرا در شرایطی که تنها چند ماه تا انتخابات مجلس باقی مانده است، نمایندگان مجلس جز طرح یک سری وعده‌های جدید، کار خاصی نمی‌توانند انجام دهند. ضمن اینکه ممکن است برخی از نمایندگان برای جلب رای مردم، عدم فعالیت موثر خود در طی ۴ سال مجلس یازدهم را به گردن دولت و نهادهای اجرایی بیاندازند که خود این باعث کاهش اعتماد عمومی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جریان اعتراضات سال گذشته، احداث پارک‌های گفت‌وگو و مکان‌هایی برای برگزاری اعتراضات، از مهمترین وعده‌های دولت بود، گفت: این یکی از تعهدات وزارت کشور بود که تا کنون محقق نشده است. یکی از اقداماتی که باید در راستای عمل به این وعده انجام شود، این است که دولت جایگاه بیشتری برای احزاب و رسانه‌ها قائل باشد و همچنین به منظور بهتر شنیده شدن صدای تمام مردم، سطح انتقادپذیری خود را افزایش دهد. این‌ها باعث افزایش اعتماد عمومی می‌شود که ان‌شاءالله منجر به افزایش مشارکت در انتخابات خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha