• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402080201369
  • خبرنگار : 50024

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

مشاورین املاک باید شرایط تصمیم‌گیری منصفانه برای طرفین معامله فراهم کنند

مشاورین املاک باید شرایط تصمیم‌گیری منصفانه برای طرفین معامله فراهم کنند

ایسنا/البرز معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: مشاورین املاک باید شرایطی قبل از انعقاد قرارداد مهیا کنند که طرفین بتوانند واقع بینانه و منصفانه تصمیم بگیرند چون اگر این اتفاق نیفتد، مسیری که طی می‌شود ممکن است زمینه ساز تقابل و دعاوی شود.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر روز سه شنبه دوم آبان ماه در همایش آموزش تخصصی املاک و مستغلات کرج که در سالن شهیدان نژادفلاح برگزار شد، اظهار کرد: کاری که مشاورین املاک انجام می‌دهند منجر به ایجاد پناهگاه برای مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه سند در مفهومی کلی به معنای تکیه گاه است، توضیح داد: اثری که مشاورین املاک در قالب سند، قولنامه و قرارداد از خود به جا می گذارند، تاثیر زیادی از جنبه‌های اقتصادی، عمومی و اجتماعی بر روی مردم و جامعه دارد.

وی گفت: مشاورین املاک قبل از انعقاد قرارداد با تعاملی که با طرفین معامله دارند تلاش دارند زمینه تفاهم دوسویه را فراهم کنند.

این مسئول ابراز کرد: هر چند خدمات مشاورین املاک قبل از انعقاد قرارداد رایگان است ولی نباید به نحوی باشد که به عنوان مانور متقلبانه شناخته شود و بعدها به عنوان معاونت در کلاهبرداری در پرونده به ثبت برسد.

وی با اشاره به ضرورت آموزش مشاورین املاک اضافه کرد: باید از همه کسانی که برای ارتقای دانش حقوقی در حوزه املاک و آموزش تخصصی فعالان این صنف تلاش دارند قدردانی کرد.

وی گفت: مشاورین املاک باید شرایطی قبل از انعقاد قرارداد مهیا کنند که طرفین بتوانند واقع بینانه و منصفانه تصمیم بگیرند چون اگر این اتفاق نیفتد، مسیری که طی می‌شود ممکن است زمینه ساز تقابل و دعاوی شود.

این مسئول تاکید کرد: کار مشاورین املاک مثل یک تیغ دولبه است چون هم می‌تواند کمک کار دستگاه قضا برای کاهش پرونده‌ها باشد و هم ممکن است زمینه ساز افزایش اختلافات شود.

جهانگیری گفت: امروز جامعه ما به اعتمادسازی نیاز دارد و این در سایه تلاش برای رعایت حقوق یکدیگر تحقق پیدا می‌کند.

وی توضیح داد: اگر مردم به این باور برسند که در سایه اعتماد می‌توانند فعالیت‌های اقتصادی مثل خرید و فروش را انجام دهند، به ثبات در سایر حوزه‌ها هم کمک می‌شود چون اعتماد یکی از مهمترین سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه‌ای است.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha