• جمعه / ۲۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402072114493
  • خبرنگار : 50214

همایش گرامیداشت یاد و خاطره خیرین مدرسه‌ساز یزد برگزار شد

همایش گرامیداشت یاد و خاطره خیرین مدرسه‌ساز یزد برگزار شد

ایسنا/یزد همایش گرامیداشت یاد و خاطره خیرین مدرسه‌ساز استان یزد که در سالهای گذشته جان خود را از دست دادند، برگزار شد.

آیت الله «سید کاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی یزد در این مراسم که شب گذشته برگزار شد،‌ضمن گرامی داشت یاد و خاطره عزیزان خیر مدرسه سازی که در سالهای گذشته جان خود را از دست داده‌اند، گفت: برای رسیدن به مراحل عالی در مراحل مختلف مستلزم سرمایه گذاری روی دانش آموزان  هستیم.

وی در ادامه نیز مدرسه سازی را تجارت معنوی دانست.

«محمدصالح جوکار» نمایند مردم یزد در مجلس نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خیرین مدرسه ساز، با اشاره به افزایش مهاجرت در استان یزد و افزایش تراکم دانش اموزی در استان، از سعی و تلاش جهت افزایش بودجه در راستای توسعه ساخت مدارس جدید سخن گفت.

«محمدکاظم رحیمی نژاد» مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره اهمیت خیرین مدرسه ساز و اهمیت کار خیر در حوزه مدرسه سازی، آن را نیاز جامعه دانست و افزود: توسعه مدارس به توسعه جامعه و پرورش خلاقیت دانش آموزان کمک می کند که این امر آینده جامعه را تضمین می کند.

«محسن کاظمی» مدیر کل نوسازی مدارس استان نیز ضمن تقدیر از خیرین و خانواده آنها و گرامیداشت یاد و خاطره خیرین از دست رفته، گفت: اگر امروزه کشورهای توسعه‌یافته با این نام شناخته می‌شوند به خاطر آموزش صحیح در مدارسی مجهز و پیشرفته برای کودکانشان است.

وی گفت: مدرسه مهم‌ترین مکانی است که کودکان می‌توانند در آن رشد کنند، اصول انسانی را بیاموزند و در نهایت پیشرفت کشور را حاصل کنند لذا در واقع خیرین مدرسه ساز با نقش خود در ساخت مدرسه و یاری کودکان محروم، کمک می‌کنند تا آینده کشور زیباتر و روشن‌تر شود چه بسا می‌توان گفت کار نیک این افراد برای همیشه ماندگار و جاودانه خواهد ماند.

کاظمی افزود: قطعا باز شدن هر مدرسه مساوی است با بسته شدن یک یا چند زندان و خیرین مدرسه‌ساز یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی کشور در این راستا هستند و نقش آنان در ایجاد شادابی و نشاط میان جامعه دانش‌آموزی بی بدیل است.

این مسئول در پایان نیز گفت: با تمام قدرت به دنبال ساخت مدارس جدید در سطح استان هستیم تا در راستای تحقق عدالت اجتماعی بیش از پیش قدم برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha