• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402072014111
  • خبرنگار : 50649

وزیر راه:

آزادراه شیراز- اصفهان از بزرگترین پروژه‌های عمرانی بعد از انقلاب است

آزادراه شیراز- اصفهان از بزرگترین پروژه‌های عمرانی بعد از انقلاب است

ایسنا/فارس وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز ـ اصفهان و تأثیر آن در توسعه اقتصادی گفت: پشتیبانی‌ها برای تکمیل کریدورهای اصلی باید ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان فارس، مهرداد بذرپاش امروز، ۲۰ مهرماه در مراسم افتتاح آزاد راه شیراز ـ اصفهان  اظهار کرد: طول ۲۱۱ کیلومتری این آزادراه ظرفیت بزرگی را در حوزه صرفه‌جویی در مصرف سوخت به کشور، کوتاه کردن زمان و مسیر محور مهم اصفهان به شیراز اضافه می‌کند.

وزیر وراه و شهرسازی تصریح کرد: میزان این صرفه‌جویی در سوخت برابر با مصرف یک روز سوخت کشور است که عدد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی ارزش ریالی روز این پروژه بیش از ۲۵۰ هزارمیلیارد ریال عنوان کرد و گفت: آزادراه شیراز- اصفهان از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور بعد از انقلاب است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فارغ از اثرات حوزه فنی و اثرات مثبت اقتصادی استان نقش این پروژه در توسعه اقتصادی کشور بی‌بدیل است، افزود: پشتیبانی‌ها برای تکمیل کریدورهای اصلی باید ادامه داشته باشد.

بذرپاش تصریح کرد: ظرفیت و توان مهندسان ایرانی در بخش راهسازی کمتر دیده شده است لذا این پروژه نمایشی از این توانمندی است.

وی، کریدور دریا به دریا را اتفاق و دستاورد بزرگی دانست و با بیان اینکه به این پروژه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است، تاکید کرد: با سرعت تمام باید عقب ماندگی‌های این حوزه را جبران کنیم؛ نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار رئیس جمهور است و به پروژه های نیمه تمام منابع تزریق می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۰ درصد پروژه از ظرفیت مهندسی وزارت دفاع انجام شده است، از رئیس جمهور خواست تا با دستور وی عملیات اجرایی آزادراه به بوشهر در قطعه ۸ آزاد راه شیراز- اصفهان آغاز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha