• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402071610457
  • منبع : پایگاه‌های خبری

عضو کمیسیون امنیت ملی:

تشکیل سازمان ارزشیابی نظام آموزشی گامی مهم برای تحقق عدالت تحصیلی است

تشکیل سازمان ارزشیابی نظام آموزشی گامی مهم برای تحقق عدالت تحصیلی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تشکیل سازمان ارزشیابی نظام آموزشی در حدود اختیارات رییس جمهور است، گفت: تشکیل سازمان ارزشیابی نظام آموزشی گامی مهم برای تحقق عدالت آموزشی است.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، یعقوب رضازاده درباره دستور رییس جمهور مبنی بر تشکیل سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور گفت: تاسیس تشکیلاتی با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی، رتبه بندی و تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور که نیاز به تامین اعتبار و بودجه، نیروی انسانی و تجهیزات جدید نداشته باشد، بسیار ارزنده است.
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: سازمان مستقل زیرنظر نهاد ریاست جمهوری بدون داشتن بار مالی به لایحه بودجه، سبب افزایش نظارت و بهبود عدالت آموزشی در این حوزه خواهد شد.
نماینده مردم سلماس در مجلس با بیان اینکه نظام آموزشی کشور به ارتقاء و بهبود سطح کیفی نیازمند است، تصریح کرد: یکی از مسائل و دغدغه های نظام آموزشی کشور در همه سطوح، کیفیت ارائه شده به دانش آموزان و دانشجویان است و باید قبول کنیم که در این حوزه از ایده آل ها فاصله داریم.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه دانش‌آموزان از حدود پایه هفتم تا پایان دوران متوسطه نزدیک به ۶ سال زبان انگلیسی فرا می گیرند و در دوران ۴ ساله کارشناسی در دانشگاه هم این رویه ادامه دارد. اما به رغم ۱۰ سال آموزش زبان انگلییسی، بیشتر آنها توانای یک دقیقه مکالمه ساده را ندارد.
این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین این مشکل برای یادگیری سایر زبان ها مانند عربی و دیگر دروس صادق است و ضروری است زیرساختی به مانند تشکیل سازمانی در این حوزه در دستور کار دولت قرار بگیرد تا بتواند تغییری در سیستم کیفی آموزش کشور ایجاد کند.
رضا زاده خاطرنشان کرد: برای اینکه سطح آموزش به دانش آموزان و دانشجویان افزایش یابد، قطعا تشکیل چنین سازمانی برای افزایش کیفیت علمی اثرگذار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha