• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402070402771
  • منبع : وزارت کشور

نامی:

سازمان مدیریت بحران کشور درحال هوشمندسازی است

سازمان مدیریت بحران کشور درحال هوشمندسازی است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مردم ایران جزو گروه‌های اول در کمک‌رسانی و امداد در حوادثی نظیر سیل و زلزله هستند، گفت: این سرمایه عظیم مردمی در هیچ جای دنیا دیده نشده است.

به گزارش ایسنا، محمدحسن نامی در نشست تعیین نیازهای دستگاه‌های اجرایی در مخاطرات طبیعی که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و آژانس‌های بین‌المللی مستقر در ایران برگزار شد؛ با تاکید بر علاقمندی مردم و دولت ایران برای همکاری در تمامی زمینه‌های بشردوستانه و امدادرسانی در حوادث با جامعه بین الملل، خواستار تقویت حس انسان دوستانه آژانس‌های بین المللی در مقابله با حوادث طبیعی شد.

نامی افزود: در دو دهه اخیر هر چقدر تحریم های ظالمانه بر کشور ما بیشتر شد، کمک های انسان دوستانه هم کمتر شد و این مسئله ناتوانی آژانس‌های بین المللی در ایجاد راهکاری برای کمک رسانی در شرایط بحران را نشان داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوادث طبیعی جهان توان و قدرت یاری خود را به کل دنیا نشان داده و در زلزله اخیر ترکیه کمک‌های بدون توقع و همراه با عطوفت را برای زلزله زدگان ارسال کرد و حتی هلال احمر ایران از طرف مسئولان ترکیه مورد تقدیر قرار گرفت.

وی در خصوص  پیشگامی و همکاری مردم ایران در زمینه امداد رسانی به‌موقع در حوادث هم گفت: مردم کشور ما جزو گروه‌های اول در کمک رسانی و امداد در حوادث از قبیل آتش سوزی و سیل و زلزله هستند که این سرمایه عظیم مردمی در هیچ جای دنیا دیده نشده است.

نامی ادامه داد: سازمان مدیریت بحران کشور امروز در حال هوشمند سازی است و تمامی سازمان های مشمول ماده ۲ مدیریت بحران و همچنین ماده ۱۴ قانون در این زمینه همکاری لازم را باید داشته باشند.

دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور همچنین در ادامه گفت: سازمان‌های بین المللی می‌توانند تجارب و فناوری خود در حوزه پیشگیری از حوادث طبیعی را در اختیار مسئولان قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha