• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402070301615
  • خبرنگار : 50130

آغاز تحصیل ۱۵۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی کردستان

آغاز تحصیل ۱۵۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی کردستان

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از ثبت‌نام ‌۱۵۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی استان خبر داد و گفت: ۴۱ نفر کار درمانگر و گفتار درمانگر برای خدمت در مدارس استثنایی استان استخدام شدند.

به گزارش ایسنا، طالب محمدی از ثبت‌نام و آغاز سال‌تحصیلی جدید ۱۵۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه کردستانی در مدارس استثنایی سطح استان خبر داد و اظهار کرد: این عزیزان در مدارس توحید و گلها در سنندج به تحصیل می‌پردازند.

وی، تلاش همسوی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان را در حوزه تعلیم و تربیت مهمترین گام در تحقق اهداف آموزش و پرورش دانست و گفت: امسال با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» سال تحصیلی را آغاز می‌کنیم.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به فعالیت ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی در مدارس با نیازهای ویژه استان خاطرنشان کرد: ۶۸ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استثنایی به یک هزار و۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه دختر وپسر در ۲۶۰ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

وی بر ضرورت مشارکت خانواده در امور مدرسه به عنوان راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی تأکید کرد و افزود: تربیت امر خطیر و مهمی است که عناصر بسیاری در آن دخیل‌اند و این مسئولیت سنگین به تنهایی و بدون یاری و مساعدت اولیا بویژه در مدارس با نیازهای ویژه محقق نمی‌شود.

محمدی، تعلیم و تربیت را جزو حقوق اولیه و اساسی انسان‌ها برشمرد و عنوان کرد: متولیان تعلیم و تربیت و دست‌اندرکاران آموزش وپرورش باید زمینه‌ای را فراهم آورند تا دانش‌‍ آموزان با هر استعداد، توانایی و محدودیت از آموزش برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه فلسفه اصلی خلقت تربیت است، اظهار کرد: آموزش و پرورش وسیله و سبب اصلی برخوردار شدن دانش آموزان از این حق است. انسان‌ها خلق شده‌اند تا استعدادی که خالق در وجودشان به امانت گذاشته است را از طریق آموزش و تربیت به شکوفایی برسانند و این استعداد در دانش‌آموزان استثنایی ویژه‌تر است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان ادامه داد: ما دست‌اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت وظیفه داریم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا این دانش آموزان با وجود داشتن محدودیت استعدادهای خود را ظهور و بروز دهند. وقتی نیاز دانش آموز ویژه باشد، باید با تأمل، دقت و تخصص بیشتری در پی کشف استعداد باشیم و شیوه برآورده کردن این نیازها هم تخصصی‌تر است.

وی خدمت به این دانش‌آموزان را افتخار و فرصتی مغتنم همراه با برکات معنوی دانست و افزود: اگر این دانش آموزان موفق شوند الگوسازی آنها برای جامعه بیشتر و مفیدتر است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: تاکنون تمهیدات مناسب برای ساماندهی ۹۹ درصد کارکنان، توانمندسازی ۳۵۰معلم، ثبت‌نام و توزیع ۹۰ درصد کتب درسی دانش آموزان انجام گرفته تا سال تحصیلی جدید را با برنامه‌ریزی آغاز کنیم.

محمدی اصل مهم در آموزش و پرورش استثنایی را شناسایی استعداد، توانایی و ارتقای ظرفیت‌ها ذکر کرد و افزود: علاوه بر استخدام آموزگاران ابتدایی استثنایی در سال تحصیلی جاری، ۴۱ نفر کار درمانگر و گفتار درمانگر برای خدمت در مدارس استثنایی استان هم استخدام شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha