• یکشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۲ / ۰۱:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402070200786
  • خبرنگار : 71049

جهان باید جلوی‌ رژیم بی‌قانون صهیونیستی را بگیرد

جهان باید جلوی‌ رژیم بی‌قانون صهیونیستی را بگیرد

نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا تاکید کرد که جهان باید بیدار شود و جلوی رژیم بی‌قانون صهیونیستی را بگیرد.

به گزارش ایسنا، نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت: "تهدید آشکار دیگری از سوی نخست وزیر رژیم آپارتاید اسرائیل در مجمع عمومی‌ سازمان ملل علیه برنامه هسته ای ایران شاهد بودیم. قبل از اینکه دیر شود، جهان باید بیدار شود و جلوی این رژیم بی قانون را بگیرد."

شایان ذکر است، هیات جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای در پاسخ به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مجمع عمومی سازمان ملل ایراد شد، اعلام کرد: اهتمام محافظین و پروتکل مجمع عمومی در اجرای قانون علیه مجرمین باید الگویی برای سایر ارکان ملل متحد از جمله شورای امنیت باشد که سال هاست در اجرای قانون و رسیدگی به اعمال رذیلانه رژیم متبوع این فرد، مماشات کرده است.
این بیانیه همچنین با اشاره به سخنان مضحک نخست وزیر اسرائیل و رد ادعاهای ضد ایرانی آن اظهار می دارد ایران هراسی و ترویج اطلاعات گمراه کننده، بخشی از دستورکار همیشگی سخنان -و یا به تعبیر بهتر نمایش های خنده دار- مقامات اسرائیل در مجمع عمومی است. رژیم اسرائیل با رنجی عمیق از عدم مشروعیت بین المللی، تلاش دارد از هر موضوعی برای ایراد اتهام به دیگران و منحرف کردن اذهان عمومی از جنایات این رژیم، سابقه طولانی حمایت از گروه های تروریستی و سیاست های نژاد پرستانه اش بهره ببرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی تلاش دارد برنامه صلح آمیز هسته ایران را تهدیدی برای صلح  جهانی نشان دهد که این رژیم با دارا بودن انواع تسلیحات کشتار جمعی، از پیوستن به نظام های بین المللی کنترل تسلیحات خودداری کرده و مانع اصلی ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته¬ای است. مضافا نماینده این رژیم با بی شرمی تمام و در جایگاه مجمع عمومی در مغایرت کامل با منشور ملل متحد کشورهای دیگر را تهدید به حمله نظامی کرده است.
لازم به یادآوری است که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل و منشور ملل متحد، حق کامل خود برای پاسخ به هرگونه اقدام نظامی و یا هر تهدیدی از سوی رژیم اسرائیل را محفوظ می داند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha