• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402070100702
  • خبرنگار : 71442

روایت اتفاقی دردناک از زندگی یک انسان معمولی

روایت اتفاقی دردناک از زندگی یک انسان معمولی

مستند «برار انیسه» به کارگردانی سیدصادق کاظمی آونجی روایتی متفاوت از اتفاقی دراماتیک است که زندگی یک خواهر و برادر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  

به گزارش ایسنا، فیلم مستند «برار انیسه» به کارگردانی سیدصادق کاظمی آونجی امشب (شنبه یکم مهرماه) در قالب اکران‌های هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند روانه آنتن شبکه مستند می‌شود.  

کاظمی آونجی درباره سوژه مستند خود به ایسنا گفت: این فیلم روایتی از زندگی یک انسان معمولیِ روستایی به نام «سید علی» است. وی به دلایلی که در اواسط فیلم مشخص می‌شود، از حضور در جلوی دوربین سر باز می‌زند. این فیلم با روایت فضای شیرینِ سنتی و طبیعت زیبای روستای اَوَنج به موازات روایت از شخصیت اصلی، بنا دارد روی ارتباط وی با خواهر بزرگترش، «آبجی انیسه» دست گذاشته و از یک اتفاق سوزناک و دراماتیک پرده بردارد؛ اتفاقی که هردوی آن‌ها هیچ وقت فراموش نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: در ادبیات محلی لغت «برار» به معنی برادر است و در آن تلاش کردیم داستان زندگی این خواهر و برادر را به تصویر بکشیم. سیدعلی اگرچه فرد معمولی است که شاید همه ما در طول روز آنها را ببینیم اما برای من مستندساز جذابیت داشت. جذابیت او از این جهت بود که در زرق و برق این روزگار و ماشینی شدن‌ها که همه ما درگیرش هستیم می‌تواند تلنگری به ما وارد کرده و به نوعی تزکیه درونی برای همه افراد باشد. علاوه براین مهربانی کلیدواژه اصلی فیلم ماست و بر آن تاکید ویژه‌ای داریم.  

کارگردان مستند «برار انیسه» بیان کرد: برای ساخت این مستند نزدیک به ۶ ماه درگیر تولید بودیم. البته این فیلم اولین کار جدی من است و آن را با حداقل امکانات ساختم اما انگیزه بسیار زیادی برای تولیدش داشتم.  

وی درباره لوکیشن ساخت فیلم نیز توضیح داد و گفت: روستای آونج محل اصلی تصویربرداری ماست که در ۱۰۰ کیلومتری اصفهان واقع شده است. این روستا جذابیت‌های بصری زیادی دارد. همین موضوع به من کمک کرد تا بتوانم روایتم از شخصیت و مهربانی او را با طبیعت زیبای آن منطقه پیوند بزنم.  

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: 

تهیه‌کننده و کارگردان: سیدصادق کاظمی آونجی نویسنده: محمدرضا احمدی تدوین: علیرضا خوش‌منظر و علی حبیبی

بر اساس این گزارش مستند «برار انیسه» در قالب هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۲۴ و ۱۰ صبح فردا است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha